کد خبر: 203527 - تاریخ: شنبه، 1 آگوست 2020 - 09:55

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان:

حضور هوشمندانه در بازار سرمایه یک الزام برای موفقیت است

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : حضور هوشمندانه و با دانش تحلیل در بازار سرمایه یک الزام برای موفقیت است.

به گزارش خوبان، یونس رنجکش با اشاره به اینکه شناخت از بازار سرمایه و چگونگی پیگیری و مواجهه شدن با آن نیازمند برخورداری از دانش فنی و افزایش سواد اقتصادی و تحلیلی در این زمینه است ،افزود: برای موفقیت در این بازار نیازمند آموزش های مهارتی هستیم و سرمایه گذاران باید بتوانند فضای اقتصادی و تغییرات بازار بورس را بر اساس واقعیت ها بررسی،  تحلیل کرده و بر این مبنا تصمیم گیری نمایند.

به گفته وی، در شرایط کنونی با توجه به سیاست های دولت شاهد اقبال خوبی از سوی جامعه برای سرمایه گذاری در این بازار هستیم اما باید توجه داشته باشیم که برای نتیجه گیری مطلوب باید نگاه بلند مدت به سرمایه گذاری در این بازار داشت.

وی اضافه کرد : برگزاری سمینارها و کارگروه های آموزشی می تواند در جهت دهی سرمایه گذاران و آشنایی آنان با واقعیت های بازار بورس و همچنین افزایش قدرت تاب آوری در مقابل زیان ها و تصمیم گیری های مناسب بسیار با اهمیت و اثر بخش باشد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان افزود : افزایش قدرت خرید خانوارها، رشد تولید ملی، افزایش سرمایه گذاری، اجرایی شدن سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی، رونق گرفتن فضای کسب و کار از دلایل پشتیبانی دولت از بازار سرمایه است.

وی ادامه داد : سپردن اقتصاد به مردم و هدایت منابع مالی در اختیار آنها در بازارهای سرمایه گذاری مطمئن سیاستی کلی است که دولت دنبال می کند اما در این میان این مردم هستند که باید هوشمندانه از این ظرفیت و فضای ایجاد شده بهره مند شوند.

رنجکش افزود : شاید تحلیل های بسیاری در خصوص بازار بورس در شرایط امروز ارائه شود اما باید بدانیم که لازمه موفقیت در هر کاری برخورداری از دانش و مهارت است و در این زمینه نباید به شانس متکی بود بلکه بازار سرمایه را باید با دانش تحلیلی پیشگویی و برنامه ریزی کرد که این امر شاید برای همه ممکن نباشد و استفاده از کارشناسان و افراد خبره و کارگزاران می تواند اثربخش باشد.

وی تاکید کرد : سرمایه خرد در اختیار مردم در بازارهای هدف می تواند موجب جهش در تولید و رونق اقتصادی شود ودر این میان هدایت صحیح این سرمایه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads