کد خبر: 198454 - تاریخ: جمعه، 14 فوریه 2020 - 11:44

در یادواره شهدای بقعه آقا باباحسن ؛

سردار احمد حق طلب:برگزاری یادواره های شهدا در جامعه موجب تقویت وحدت و همبستگی بین آحاد جامعه می شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور از برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا به عنوان یک اقدام فرهنگی یاد کرد و افزود: برگزاری یادواره های شهدا در جامعه موجب تقویت وحدت و همبستگی بین آحاد جامعه می شود.

به گزارش خوبان خبر ؛ سردار احمد حق طلب شامگاه پنج شنبه در یادواره شهدای بقعه بابا حسن و شهید مدافع جرم حبیب روحی، با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کنونی کشور را می‌توانیم با فرهنگ شهید و شهادت پشت سر بگذاریم و موفق بشویم، اظهار داشت: رهبری فرموده‌اند زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از راه شهدا نیست و برکت و عظمت امروز کشور مدیون شهدا و رزق و روزی ما از برگزاری همین یادواره‌ها است.

وی به بیان خاطراتی از دوران جنگ پرداخت و با بیان اینکه در آن زمان، امکانات ما کم و دشمن قوی بود، افزود: در جنگ‌های جهانی چند کشور در دو گروه متفقین و متحدان با هم به جنگ پرداختند و نام جنگ جهانی بر آن گذاشتند اما ما در هشت سال جنگ در برابر ۴۰ کشور جهان ایستادیم و این کشورها پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار رژیم بعث قرار دادند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور با اشاره به اینکه در هرجا که جنگی رخ داد، کشورهای کمونیستی یک طرف و غرب در سمت دیگر بوده است، ادامه داد: اما تنها جنگی که دو ابر قدرت شرق و غرب برای اولین بار در کنار هم قرار گرفتند جنگ هشت ساله بود و در کنار این دو بلوک کشورهای مرتجع عربی و کشورهای آفریقایی و آسیایی نیز بوده‌اند.

سردار حق طلب با بیان اینکه در هیچ جنگی در طول تاریخ، چنین اجماعی علیه یک کشور تازه انقلاب کرده، انجام نشده است، یادآور شد: در تمام حوزه‌های سیاسی، تجهیزات نظامی و اقتصادی از عراق حمایت کردند و اجازه ندادند حتی یک قطع‌نامه علیه رژیم بعث در رابطه با استفاده از سلاح شیمیایی صادر شود و علاوه بر آن منافقین و مزدوران نیز اخبار و اطلاعات شهرها را به رژیم بعث می‌فروختند.

وی از برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا به عنوان یک اقدام فرهنگی یاد کرد و افزود: برگزاری یادواره های شهدا در جامعه موجب تقویت وحدت و همبستگی بین آحاد جامعه می شود.

 

انتهای پیام/۳۶۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads