کد خبر: 195525 - تاریخ: پنج‌شنبه، 5 دسامبر 2019 - 22:05

مراسم یادبود حبیب روحی و ۶۴ شهید والامقام دهستان چوکام برگزار شد؛

وزیر سابق اطلاعات: مسؤولان امید واهی به کمک غربی‌ها نداشته باشند

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه مشکلات کشور ناشی از تحریم نیست، گفت: برخی از مسؤولان باید روحیه انقلاب گری خود را تقویت کرده و‌ از امید واهی به کمک‌های کشورهای غربی دست بردارند.

به گزارش خوبان خبر؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدر مصلحی عصر امروز در مراسم یادبود حبیب روحی و ۶۴ شهید والامقام دهستان چوکام با بیان اینکه لازمه مسؤولیت در کشور اسلامی عدم وابستگی به دنیا است، اظهار کرد: عدم وابستگی به دنیا مهم‌ترین ویژگی یک مدیر در انقلاب و جامعه اسلامی است و اگر این‌گونه نباشد جامعه اسلامی روبه‌پیشرفت نمی‌رود.

وی با انتقاد از تضییع حقوق بیت‌المال توسط برخی مسؤولان گفت: ما در بعضی از انتخاب‌هایمان دقت نکردیم و متأسفانه برخی از مسؤولان حقوق بیت‌المال را ضایع و دست‌به‌جیب مردم می‌برند.

وزیر سابق اطلاعات با تأکید بر لزوم توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود مشکلات کشور را بیان و به مردم فرمودند در انتخاب‌های خودشان دقت کنند زیرا همین کسانی که مردم به آنان رأی می‌دهند باید برایشان تصمیم‌گیری کنند.

وی اشاره به مهم‌ترین راه برای خروج کشور از این شرایط گفت: برخی از مسؤولان باید روحیه انقلاب گری خود را تقویت کرده و‌ از امید واهی داشتن به کمک‌های کشورهای غربی دست بردارند در این صورت کشور موفق می‌شود.

مصلحی با اذعان به اینکه مسؤولان باید تکلیف خود را به‌درستی انجام دهند، بیان کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که در حال حاضر ذهن مقام معظم رهبری را مشغول کرده است عدم انجام تکلیف توسط عده‌ای است زیرا اگر مسؤولان به وظیفه خود به‌درستی عمل کنند بسیاری از مشکلات در جامعه حل می‌شود.

وی گام دوم انقلاب را نقشه راه هدایت کشور دانست و افزود: در این بیانیه مقام معظم رهبری گفتند با گذشت ۴۰ سال تازه ما گام اول را برداشتیم به همین دلیل در بیانیه گام دوم نقشه راه انقلاب اسلامی را برای مردم و مسؤولان نشان داد.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه در هر دهه انقلاب یک فتنه در کشور رخ داده است، تصریح کرد: استکبار برای هر دهه انقلاب برنامه‌ای برای نابودی نظام با ایجاد فتنه دارد به همین دلیل در گام دوم انقلاب به اتفاقات این ۴۰ سال و کارهایی که قرار است در آینده انجام شود تأکید شده است.

مصلحی با تأکید بر تدبیر مدیریت امام راحل (ره) در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس که کل بودجه عراق به جنگ اختصاص‌یافته و کشورهای عربی به صدام حسین کمک می‌کردند یکی از سران فتنه که در آن زمان نخست‌وزیر جمهوری اسلامی بود فقط ۱۸ درصد بودجه کشور را به جنگ اختصاص داد و ‌به همین دلیل امام (راحل) آمد جنگ را مردمی کرده و بسیج را تشکیل داد.

وی با گله‌مندی از برخی مسؤولان در خصوص اهمیت دادن به برجام گفت: متأسفانه هنوز برخی از مسؤولان قدرت انقلاب اسلامی را درک نکرده و بازهم به برجام اعتقاد دارند.

وزیر سابق اطلاعات با تأکید بر اینکه باید روحیه انقلابی را به استکبار نشان دهیم، تصریح کرد: استکبار تصور دارد کشور وابسته به آنان بوده و هیچ استقلالی ندارد لذا در بعضی مواقع به‌مانند سرنگون کردن پهباد آمریکایی توسط سپاه پاسداران باید روحیه و قدرت انقلابی را به استکبار نشان دهیم.

مصلحی با اشاره به هدف آمریکا از توافق برجام افزود: در مذاکرات برجام هر جا وزیر امور خارجه ما بودند آقای جان کری هم پشت همان میز بودند زیرا آمریکا از این روش و از طریق برجام می‌خواست به جهانیان بگوید انقلاب در حال فروپاشی است و با ما مذاکره می‌کند.

وی با بیان اینکه مشکلات کشور ناشی از تحریم نیست، بیان کرد: وقتی رئیس قوه قضائیه که فرد اقتصادی نیست می‌رود به تبریز و کارخانه تراکتورسازی را احیا می‌کند نشان می‌دهد فقط ۲۰ درصد از مشکلات کشور ناشی از تحریم است و مابقی از بی‌تدبیری مسؤولان است.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه مسؤولان باید با مردم روراست باشند، گفت: وقتی رئیس‌جمهور می‌رود در تبریز و می‌گوید منم جمعه صبح فهمیدم بنزین گران شده یک نوع توهین به ملت است.

وی با تأکید بر توجه مردم به مطالبه گری تصریح کرد: مقام معظم رهبری سال‌هاست می‌فرمایند مردم و کارشناسان باید مطالبه گری کنند تا مسؤولان بدانند باید به مردم و افراد فرهیخته کشور جواب دهند.

مصلحی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مدیون خون پاک شهیدان است، اظهار کرد: در دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی بارها استکبار به دنبال نابودی نظام بود ولی شهیدان با خون پاک و فداکاری خود اجازه چنین کاری را به دشمنان ندادند.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری مراسم یادواره شهدا در کشور گفت: استکبار سعی دارد فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه از بین ببرد و تنها راه جلوگیری از انجام این کار برگزاری مراسم یادواره شهدا است.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به جایگاه شهدا در پیشگاه پروردگار تصریح کرد: پی بردن به مقام و منزلت شهدا از توان و درک انسان و بعضی افراد خارج است و انسان تا زمانی که به این جایگاه نرسد نمی‌تواند آن را درک کند.

مصلحی با اشاره به ویژگی معنوی شهدا بیان کرد: شهدا به دنبال لذت و‌ مدیریت دنیایی نبوده و با شهادت خود راه امام و انبیا را پیش‌گرفته و مدیریت و لذت‌های معنوی یعنی محبت و مهر خدا را کسب کردند.

انتهای پیام/۵۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads