کد خبر: 186403 - تاریخ: دوشنبه، 6 می 2019 - 09:51

عواملی که ما را خاص‌تر از دیگران می‌کند

شخصیت هر فرد مثل یک پازل می‌ماند که از هزاران تکه تشکیل شده است. تکه‌هایی که از کودکی تا بزرگسالی شخصیت ما را شکل داده اند. هر فردی زاویه دید منحصر بفرد خودش را دارد، اما چه چیزی موجب می‌شود که یک فرد در میان هزاران فرد دیگر، به چشم آید و بدرخشد؟ تفاوت‌هایی که انسان‌ها با هم دارند از کجا نشات می‌گیرد؟

به گزارش خوبان، شخصیت هر فرد مثل یک پازل می‌ماند که از هزاران تکه تشکیل شده است. تکه‌هایی که از کودکی تا بزرگسالی شخصیت ما را شکل داده اند. هر فردی زاویه دید منحصر بفرد خودش را دارد، اما چه چیزی موجب می‌شود که یک فرد در میان هزاران فرد دیگر، به چشم آید و بدرخشد؟ تفاوت‌هایی که انسان‌ها با هم دارند از کجا نشات می‌گیرد؟ در این مطلب عواملی که ما را از دیگران متفاوت می‌کند، برایتان آورده ایم.

عواملی که ما را از دیگران متفاوت می‌کند

شخصیت

شخصیت هر فرد از کودکی او شکل می‌گیرد و با گذر زمان هزار بار تغییر می‌کند. تجربه‌هایی که یک فرد به دست می‌آورد، شکست ها، موفقیت ها، نقطه ضعف‌ها و قوت ها… و در یک کلمه هر لحظه از زندگی اش می‌تواند روی شخصیت او تاثیرگذار باشد. هر فردی تجربه‌های متفاوتی از زندگی دارد. حتی اگر دو نفر در یک محیط کار کنند، باز هم تجربه‌های متفاوتی را به دست خواهند آورد که همین تفاوت‌ها روی شخصیت آن‌ها نیز تاثیرات متفاوتی خواهد داشت. در واقع تفاوت در تجربیات است که انسان‌ها را از هم متفاوت می‌کند.

قدرت درک

هر کسی قدرت درک متفاوتی دارد. ممکن است شما و دوست تان هر دو با یک چیز مشابه مواجه شوید، اما درک شما از آن موضوع با هم متفاوت باشد. این تفاوت‌ها از تجربه‌هایی که شما در طول زندگی به دست آورده اید، ناشی می‌شود. حتما برای شما هم پیش آمده که حرفی را بی منظور به دوست تان زده اید، اما او برداشت اشتباهی از آن کرده است. تفاوت در قوه تشخیص، به همین سادگی می‌تواند برداشت‌های متفاوتی را برای دیگران به همراه داشته باشد که آن هم ناشی از شیوه‌های متفاوت زندگی و تجربه هاست.

خلاقیت

حتما شما هم به نتیجه رسیده که افراد خلاق همیشه توی چشم و مرکز توجهات هستند. بله، خلاقیت چیزی ست که شما را از دیگران متمایز می‌کند. برخی‌ها اعتقاد دارند که انسان‌های خلاقی نیستند، در حالی که این ویژگی در تمام افراد وجود دارد، مهم این است که چگونه آن را پرورش دهید و به کار گیرید. بعضی از افراد در هنر موفق اند، برخی دیگر در ورزش و برخی هم در علم و دانش… در واقع خلاقیت در افراد مختلف متفاوت است که دلیلش هم تفاوت در درک آن‌ها از زیبایی ست. آیا چیزی که برای شما زیباست، لزوما برای دوستان تان هم زیبا خواهد بود؟ خیر؛ بنابراین این که ما چگونه جهان اطرافمان را ببینیم و چگونه خلاقیت مان را بروز دهیم، امری کاملا شخصی و منحصر بفرد است.

روابط اجتماعی

روابطی که ما با اطرافیان مان داریم یکی از مهمترین عواملی ست که می‌تواند روی زندگی ما تاثیر بگذارد. روابط ما می‌تواند بر طرز فکر ما نسبت به خودمان و تعاملی که با جهان اطرافمان داریم، موثر باشد. هیچ دو فردی را نمی‌بینید که روابط مشابهی داشته باشند. حتی اگر شما دوستان مشترکی داشته باشید، باز هم روابط گوناگونی را تجربه خواهید کرد. برخی از مردم روابط اجتماعی بالایی دارند و برخی دیگر تنهایی را به رفت و آمد با دیگران ترجیح می‌دهند. همین روابط روی شخصیت ما تاثیر می‌گذارد و از ما انسان‌هایی متفاوت می‌سازد.

 

سرگرمی‌ها

سرگرمی‌های هر فردی متفاوت است. به عنوان مثال یکی دوست دارد در اوقات فراغت اش نقاشی بکشد و دیگری دوست دارد کتاب بخواند. حتی اگر شما و دوست تان سرگرمی‌های مشترکی داشته باشید، باز هم به دلیل نگاه متفاوتی که به زندگی دارید، به شیوه‌های متفاوتی با آن برخورد می‌کنید. برای درک بهتر این موضوع بهتر است که به یوتیوب بروید، یک سرگرمی مانند پیانو زدن را انتخاب کنید و ویدیو‌های مختلفی را تماشا کنید. ممکن است که چند پیانیست یک آهنگ مشابهی را بزنند، اما شیوه زدن هر یک از آن‌ها متفاوت باشد. یکی دوست دارد نت هایش را آرام و با احساس بنوازد و دیگری دوست دارد به آن هیجان دهد؛ بنابراین نگاه انسان‌ها به علاقمندی‌هایی که دارند، کاملا متفاوت است.

هوش

یکی دیگر از چیز‌هایی که افراد را هم از متمایز می‌کند، هوش آنهاست. این تفاوت، دلایل متفاوتی از اعتقادات گرفته تا روابط اجتماعی، روابط عاطفی، سلامت جسم و ذهن و … دارد. هیچ دو فردی را نمی‌توانید پیدا کنید که هوش یکسانی داشته باشند و در شرایط متفاوت به طور یکسان عمل کنند. اصلا به همین دلیل است که کارشناسان پیشنهاد می‌کنند برای حل مشکل، بهتر است که از افراد دیگر مشورت بگیرید. درکی که دوست شما از یک موضوع دارد، زمین تا آسمان با درک شما از آن موضوع فرق دارد، از این رو شما هر چه بیشتر با دیگران در ارتباط باشید، ایده‌های بهتری به ذهن تان خواهد رسید.

اهداف

انسان‌ها اهداف متفاوتی در زندگی شان دارند. حتی اگر شما فردی را پیدا کنید که هدفی مانند شما داشته باشد، باز هم تفاوت‌هایی را میان تان احساس خواهید کرد. ممکن است روش شما برای رسیدن به آن هدف، متفاوت باشد یا این که دلایل متفاوتی را برای رسیدن به آن هدف داشته باشد. به عنوان مثال، شما و دوست تان هر دو می‌خواهید در آینده استاد دانشگاه شوید. ممکن است هدف شما از استادی تحقیق کردن و یادگیری چیز‌های جدید باشد، در حالی که دوست تان تنها به موقعیت اجتماعی آن فکر کند؛ بنابراین اهدافی که ما در سر داریم، یکی دیگر از عواملی ست که ما را از دیگران متفاوت می‌کند.

منبع: ilanelanzen


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads