کد خبر: 183756 - تاریخ: یکشنبه، 3 مارس 2019 - 10:11

معاون آبزی پروری شیلات گیلان:

افزایش چشمگیر تولید خاویار در گیلان

معاون آبزی پروری شیلات استان امروز گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۸۰۰ کیلوگرم خاویار در مزارع پرورش ماهیان خاویاری گیلان تولید شده که ۷۰۰ تن معادل ۶۳ درصد بیشتر از پارسال است.

به گزارش خوبان، معاون آبزی پروری شیلات استان امروز گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۸۰۰ کیلوگرم خاویار در مزارع پرورش ماهیان خاویاری گیلان تولید شده که ۷۰۰ تن معادل ۶۳ درصد بیشتر از پارسال است.
احمد قناعت پرست علت افزایش تولید خاویار را تقاضای جهانی و شرایط مطلوب تولید دانست، اظهار داشت: ارزش هزار و ۸۰۰ کیلوگرم تولید شده را حدود ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.
معاون آبزی پروری شیلات گیلان با اشاره به اینکه  پیش بینی می شود تا پایان امسال بیش از ۲۰۰ کیلوگرم خاویار دیگر در مزارع استان تولید شود، افزود: امسال بیش از ۴۵۰ تن گوشت ماهیان خاویاری در گیلان تولید شد.
وی با اشاره به فعالیت ۴۱ مزرعه از ۹۳ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور در گیلان گفت : بیشتر مزارع استان در شهرستان های تالش و رشت قرار دارد.

معاون آبزی پروری شیلات با بیان اینکه شهرستان تالش با تولید سالانه حدود یک تن خاویار رتبه نخست تولید خاویار را در کشور  دارد، افزود: ۹۰ درصد خاویار تولیدی گیلان به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می شود.

بر اساس مصوبه کمیسیون منابع زنده دریای خزر متشکل از پنج  کشور ایران ، روسیه ، جمهوری آذربایجان ، قزاقستان و ترکمنستان صید تجاری ماهیان خاویاری از این دریا از سال ۲۰۱۲ ممنوع شد.

انتهای پیام/۸۵۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads