کد خبر: 180922 - تاریخ: دوشنبه، 7 ژانویه 2019 - 15:58

در جلسه رفع موانع برای شهرستان شدن بخش خمام مطرح شد:

برای تبدیل‌شدن بخش به شهرستان خصوصیات ویژه آن منطقه است/ خمام به شهرستان تبدیل شود به رونق اقتصادی گیلان کمک می کند

در جلسه رفع موانع برای شهرستان شدن بخش خمام بر نظارت بیشتر در ساخت‌وسازهای شهری و جلوگیری از اجرای هر طرح بدون مطالعه تأکید شد.

به گزازش خوبان خبر،  مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور ظهر امروز در جلسه رفع موانع برای شهرستان شدن بخش خمام در سالن اجتماعات این بخشداری با بیان اینکه تبدیل یک منطقه شهریمشخص برای شهرستان باید دارای خصوصیاتی باشد اظهار کرد: یکی از الزامات برای تبدیل‌شدن بخش به شهر ستان خصوصیات ویژه آن منطقه است که باید با بررسی‌های دقیق‌ مشخص شود که آیا این منطقه می‌تواند به شهر تبدیل شود.

وی با اشاره عدم خلاقیت در شهرهای مختلف گفت: متاسفانه بسیاری از شهرستان به لحاظ ساختاری بسیار شبیه هم بوده که این امر بسیار ناراحت‌کننده و نشان دهنده عدم خلاقیت در توسعه شهری است.

مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور یکی از علل شکل نامناسب شهرهای استان های شمالی را اجرایی کردن هر طرحی بدون بررسی‌های دقیق دانست و بیان کرد: متاسفانه شرایط طوری شده که هر فردی با هر برنامه‌ای بیاید و‌ سهم دولت را پرداخت کند می‌تواند هر طرحی را در شهرها اجرا کند که این کار باعث عدم پیشرفت شهرهای استان های شمالی شده و باید نظارت بیشتری شود.

وی با اشاره بر وجود مشکلات محیط زیستی در استان های شمالی گفت: متاسفانه تفکر مردم بر این است که هر منطقه‌ای اگر جمعیت لازم را داشته باشد می‌تواند به شهر تبدیل شود در حالی که اینطور نیست و افزایش جمعیت تبعات زیادی از جمله مسئله پسماند دارد.

جلالی با بیان اینکه مشارکت اجتماعی مردم می‌تواند باعث بروز نشاط در جامعه شود اظهار کرد: اگر می‌خواهیم باعث ارتقا و نشاط برای در یک منطقه شویم باید در تصمیم‌گیری و مباحث فرهنگی مردم‌ را شرکت دهیم که اگر مسؤولان‌ به این امر توجه کنند می‌تواند باعث نشاط جامعه شوند.

مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور استفاده از کارشناسان برای رفع مشکلات را بسیار موثر دانست و بیان کرد: برای شهرستان یک بخش و یا توسعه شهری باید کارشناسان مربوط به شهرسازی ورود کرده و با بررسی‌های دقیق خود مشکلات را شناسایی و برای حل آن تلاش کنند.

 

 خمام به شهرستان تبدیل شود به رونق اقتصادی گیلان کمک می کند

مدیر کل سیاسی انتخاباتی استاندار گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه مسؤولان موظف اند به وعده‌های خود عمل کنند اظهار کرد: یک مسؤول وقتی وعده‌ای به مردم می‌دهد باید تمام تلاش خود را انجام دهد که این وعده‌ها عملی شود به همین خاطر از همه دوستان‌ می خواهم با کمک همدیگر به وعده خود عمل کنند. 

سید جلال سیدمحمدی با تأکید بر توجه مسؤولان استانی به حوزه تقسیمات کشوری گفت: دوستان ما در استانداری تاکنون هفده نقطه که شایستگی لازم برای شهرستان شدن را دارند شناسایی کرده اند که امیدوارم با حل مشکلات، مردمان این مناطق به آرزوی دیرینه خود برسند.

وی با اذعان به اینکه با همراهی دوستان بخش خمام می‌تواند به شهرستان تبدیل شود تصریح کرد: خمام دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در عرصه‌های فرهنگی، مذهبی و گردشگری می‌باشد که اگر به این ویژگی‌ها توجه کنیم می توانیم خمام را به شهر تبدیل کنیم.

مدیرکل سیاسی انتخاباتی استاندار گیلان با اشاره به تلاش دولت برای شهرستان کردن تعدادی از بخش‌ها بیان کرد: از سال ۸۸ تا به امروز روند شهری کردن بخش‌ها به تعویق افتاده که با تلاش های انجام‌شده و با توجه به ویژگی‌های این مناطق امیدوارم در آینده تعدادی از بخش به شهرستان و دهستان به بخش تبدیل شود.

محمدی یکی از مهم‌ترین علل برای شهرستان خمام را مرزی بودن آن دانست و اظهار کرد: خمام علاوه بر ویژگی‌های بالای خود دارای یک کیلومتر مرز دریایی می‌باشد که اگر به شهرستان  تبدیل می‌شود می‌تواند به رونق اقتصادی در گیلان کمک کند.

مردم رشت مشکلی با جدا شدن خمام  ندارند

فرماندار شهرستان رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه بخش خمام تمام ویژگی‌های لازم برای شهرستان را دارد اظهار کرد: خمام دارای ۵۵ هزار نفر جمعیت و دارای وسعت صد و ۶۰ کیلومتر می‌باشد که این عوامل در کنار مرزی بودن و ویژگی‌های فرهنگی می‌تواند به شهرستان خمام کمک کند.

میر شمس مومنی زاده با اشاره به مشکلات موجود برای شهرستان بخش‌های مختلف از کشور گفت: برای شهرستان شدن یک بخش باید مشکلات در آن منطقه هر چند کوچک بر طرف شود که خوشبختانه دوستان به این مسئله واقف بوده و امیدواریم باکارهای کارشناسی این امر محقق شود.

وی با اذعان به اینکه با شهرستان خمام تمام مردم گیلان از این اتفاق خوشحال خواهند شد تصریح کرد: مردم رشت مشکلی با جدا شدن خمام از این شهرستان نداشته و معتقدند که این بخش با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری خود می‌تواند باعث پیشرفت گیلان شود.

فرماندار شهرستان رشت با ابراز امیدواری در رابطه با شهرستان شدن خمام گفت: وجود منطقه آزاد، فرودگاه رشت و دیکر امکانات به ظرفیت‌های این بخش برای شهر شدن کمک می‌کند که امیدواریم با مساعدت دولت این اتفاق محقق و مردم این خطه از استان گیلان‌به آرزوی دیرینه خود برسند.

گفتنی است ،سرپرست بخشداری خمام، شهردار خمام، ۴ عضو حاضر از مجموعه‌ی شورای شهر و امام جمعه خمام از جمله مسوولین بخش بودند که در دفاع از شهرستان شدن خمام به سخن پرداختند و موضوع تبدیل بخش خمام به شهرستان، تبدیل دهستان چوکام به بخش، ایجاد بخش فرشکی «با تقسیم دهستان فعلی چوکام به دو دهستان چوکام و فرشکی» و همچنین تبدیل روستای بالامحله چوکام به شهر از جمله موضوعات مطرح شده برای ارتقاء تقسیمات خمام در جلسه‌ی مذکور بود.

 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads