کد خبر: 177586 - تاریخ: پنج‌شنبه، 1 نوامبر 2018 - 08:57

رئیس بنیاد مسکن گیلان خبر داد:

تسهیلات ویژه برای افرادی که از حاشیه رودخانه‌ها نقل‌مکان کنند

رئیس بنیاد مسکن گیلان با اشاره به اینکه در سیل اخیر گیلان اکثر خانه‌های تخریب شده در حاشیه رودخانه‌ها بوده‌اند گفت: هر خانه‌ای که در طرح هادی ساخته شود و مقاوم باشد هیچ آسیبی نمی‌بیند و اکثر منازل تخریب شده خارج از طرح هادی بودند.

به گزارش خوبان، محمد اکبر زاده با اذعان به عدم تخریب منازلی که در طرح هادی مسکن مهر ساخته‌شده بود در سیل اخیر اظهار کرد: هر خانه‌ای که در طرح هادی ساخته شود و مقاوم باشد هیچ آسیبی نمی‌بیند و در قضیه سیل اخیر نیز شاهد این موضوع بودیم.

وی با اشاره به اینکه در سیل اخیر گیلان اکثر خانه‌های تخریب شده در حاشیه رودخانه‌ها بوده‌اند گفت: متأسفانه باوجود تأکیدات فراوان بنیاد مسکن مبنی بر عدم احداث منازل مسکونی در حاشیه رودخانه‌ها، خلاف سازانی هستند که از این امر تخطی کرده و خانه می‌سازند که عاقبت آن ویرانی ۸۰ درصدی در سیل اخیر بود.

رئیس بنیاد مسکن گیلان از مردم خواست تا اگر در مناطق غیر امن سکونت دارند به به مناطق امن بروند و افزود: یکی از دغدغه‌های بنیاد مسکن خانه‌هایی است که در اطراف رودخانه‌ها هستند چرا که در هنگام وقوع سیل آسیب جدی خواهند دیدو باید از آن مناطق نقل‌مکان کنند.

اکبر زاده با اشاره به وجود تسهیلات ویژه برای افرادی که می‌خواهند از حاشیه رودخانه‌ها و مناطق نا امن نقل مکان کنند بیان کرد: تسهیلاتی به مبلغ ۱۰ میلیون تومان، یک وام ۴۰ میلیون تومانی و یک وام بلاعوض پنج میلیون تومانی به افرادی می‌خواهند به مناطق امن روستاها بروند اختصاص داده می‌شود.

وی از غیر مقاوم بودن بیش از ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در گیلان بر اساس آخرین آمارگیری خبر داد و گفت: طبق آمار بنیاد مسکن در سال ۱۳۹۲، ۲۷۹ هزار واحد مسکونی ساخته‌شد؛ که ۱۴۰ هزار از این واحدهای روستایی غیر مقاوم بوده‌اند که این آمار یک فاجعه است‌.

رئیس بنیاد مسکن گیلان با تأکید بر مقاوم‌سازی واحدهای نامستحکم تصریح کرد: یکی از وظایف بنیاد مسکن مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی تا سال ۱۴۰۴ است و باید این کار توسط بنیاد انجام شود زیرا در هنگام زلزله قطعاً این منازل تخریب می‌شوند.

اکبر زاده با تأکید بر استفاده از روش آمارگیری مدرن گفت: درگذشته و در سال ۱۳۹۲ بنیاد مسکن از روش آمارگیری تصادفی استفاده کرد و این روش آمار خوبی از منازل غیر مقاوم ارائه داد اما برای آمار دقیق باید از روش آمارگیری مدرن استفاده کرد.

وی با اذعان به اینکه در هر دوره پنج ساله حتماً باید آمارگیری انجام شود افزود: یکی از راه‌های آگاهی از واحدهای مسکونی غیر مقاوم آمارگیری در بازه زمانی پنج ساله است و از این طریق می‌توانیم تا سال ۱۴۰۴ به اهداف خود برسیم.

انتهای پیام/۸۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads