کد خبر: 143684 - تاریخ: جمعه، 14 جولای 2017 - 09:30

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ‌گیلان:

دستگاه‌های دیالیز بخش دولتی استان گیلان فرسوده است‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ‌گیلان با بیان اینکه استان ‌در حال حاضر یک‌هزار و ۸۰ بیمار دیالیزی دارد، گفت: دستگاه‌های دیالیز بخش دولتی گیلان فرسوده است.

به گزارش خوبان ،شاهرخ یوسف‌زاده در مراسم افتتاح مرکز دیالیز کاسپین با اشاره به اینکه افتتاح مرکز دیالیز کاسپین برکات زیادی برای بیماران کلیوی استان گیلان دارد اظهار داشت: استان گیلان در حال حاضر یک هزار و 80 بیمار دیالیزی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از خدمات‌رسانی 225 دستگاه دیالیز در استان گیلان خبر داد و افزود: 20 دستگاه دیالیز از میزان مذکور در مرکز دیالیز کاسپین به بیماران دیالیزی استان خدمات‌رسانی می‌کند.

یوسف‌زاده چابک با بیان اینکه 51 دستگاه دیالیز مربوط به بخش خصوصی است، تصریح کرد: دستگاه‌های دیالیز بخش دولتی با فرسودگی مواجه است و استان گیلان هم اکنون در بخش دولتی نیازمند 70 دستگاه دیالیز است.

وی پایداری و تداوم یک بخش دیالیز را مهم‌تر از راه اندازی و ایجاد آن عنوان کرد و گفت: تداوم و پایداری یک بخش دیالیز هزینه‌های زیادی را به‌دنبال داشته و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز در این بخش بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تاکید بر اینکه تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای بخش‌های دیالیز، هزینه‌های گسترده‌ای را برای دانشگاه علوم پزشکی دارد خاطرنشان کرد: تامین نیازهای دیالیزی برای بخش دولتی با چالش‌های زیادی مواجه است.

یوسف‌زاده چابک با اشاره به اینکه با اقدامات  گسترده تلاش می‌شود تامین امکانات در این حوزه با ضعف عملکرد مواجه نشود خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در حوزه نیروی انسانی بخش‌های دیالیز با مشکل مواجه است.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads