کد خبر: 136940 - تاریخ: چهارشنبه، 12 آوریل 2017 - 17:39

استاندار گیلان

تلاش می‌کنیم تا نگرانی هنرمندان و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر به حداقل برسد

استاندار گیلان در آیین رونمایی از 20 عنوان کتاب و محصولات فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان گفت : زبان هنرمند زبان مردم است و همه با هم تلاش می‌کنیم تا نگرانی هنرمندان و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر به حداقل برسد.

به گزارش خوبان، دکتر نجفی در این مراسم که پیش از ظهر امروز به مناسبت بزرگداشت هفته هنر انقلاب و مقام شهید آوینی در سالن غدیر استانداری گیلان؛ با حضور آیت ا… رودباری و اهالی فرهنگ و برگزار شد، با اشاره به نرمش زبان هنر گفت :این زبان ارزشمند می‌تواند در قالب های مختلف و اثرگذار همچون نقاشی و تصویر، موسیقی، نویسندگی ،بازیگری و کارگردانی نمود پیدا کند و گاهی نیز  به زبان شهید آوینی که مصداق زبان مقاومت بود تجلی پیدا می کند.

وی افزود : زبان شما هنرمندان زبان مردم است و شما هستید که اندیشه‌های مردم را به صورت موسیقی و کتاب در آورده و از دل آنان سخن می‌گویید.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد: اگر مسئولی در این خصوص غفلت کند و از هنرمندان که زبان مردم هستند فاصله بگیرد ، حال اینکه این قصور از طرف دولت یا صدا و سیما یا هر ارگان و سازمان دیگری باشد، یقیناً فاصله از نگاه و اندیشه امام راحل (ره) و رهبری انقلاب اسلامی و آرمان های نظام مقدسی جمهوری اسلامی ایران است چرا که رهبری انقلاب نیز بارها به عناوین متعدد از هنرمندان تجلیل و قدردانی کرده‌اند.

استاندار گیلان خطاب به جمع حاضر با بیان اینکه زبان ،قلم و اندیشه شما زبان گویای مردم است افزود: اگر صدا و سیما میخواهد فاصله خود با مردم را کم کند می‌بایست زبان گویای مردم باشد و همراه و هم گام با آن ها به هنرمندان  توجه کند.

دکتر نجفی با قدردانی از تلاشهای حوزه هنری گیلان در تولید آثار ارزشمند گفت : تولید 131 عنوان کتاب، 152 اثر نقاشی و تجسمی، 7 آلبوم موسیقی، 4250 دقیقه اثر صوتی پژوهشی به زبان گیلکی و 75 اثر پژوهشی و  هنری آماده انتشار در 4 سال گذشته با فکر و تلاش شما هنرمندان گیلانی در  حوزه هنری تولید شده است .

وی گفت : باید به این آمارها ببالیم چرا که در دوره ای در این نهاد در مدت 14 سال فقط 3 جلد کتاب خروجی داشته است.

استاندار گیلان گفت : ما به بزرگان گیلان می بالیم و شما سرمایه های استان برای تحول جامعه هستید.

دکتر نجفی  خاطر نشان کرد: همه با هم تلاش می‌کنیم تا نگرانی هنرمندان و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر به حداقل برسد.

استاندار گیلان اقتصاد و فرهنگ را مکمل هم قلمداد کرد و افزود: این حضور ،نشاط و صمیمت شرایطی را فراهم می کند تا همه گیلانیان و ایرانیان در فضایی آرام در پای صندوق های رای اندیشه های خود را اجرایی و نمایان کنند و هر آنچه که اندیشه  مردم طلب کرد رقم بخورد.

گفتنی است : حوزه هنری گیلان در سال 1395 سی و نه اثر را در قالب کتاب و آلبوم موسیقی منتشر کرد که از این سی و نه اثر بیست اثر در سالن غدیر استانداری گیلان با حضور دکتر نجفی استاندار گیلان رونمایی شد.

در این مراسم از پرتره چهار هنرمند انقلاب، کیومرث صابری فومنی (گل­آقا)، بیژن نجدی(نویسنده)، سیدمحمد عباسیه کهن(شاعر) و دکتر غلامرضا رحمدل (شاعر و پژوهشگر) رونمایی شد.این پرتره ها اثر محمد زحمتکش از نقاشان استان است.

در این مراسم همچنین از پدر شهید میرجباری عزیزی ( سید رسول عزیزی) از روایان کتاب «رودخانه های کوچک چپرپرد» ، سرکار خانم کامران همسر زنده یاد استاد سیدمحمد عباسیه کهن و سرکار خانم کوشا همسر دکتر رحمدل و  هادی میرزا نژاد موحد( ناشر) نشر فرهنگ ایلیا و ناصر امیرگل(ناشر) نشر سپیدرود قدردانی شد.

انتهای پیام/4587


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads