کد خبر: 11720 - تاریخ: دوشنبه، 12 نوامبر 2012 - 10:50

بازی‌های تبلیغاتی آمریکا برای انحراف افکار عمومی؛

برای نابودی ‘فردو’ 2 راه داریم؛ یا اعزام نیرو یا حمله اتمی!

با وجود اذعان چندین باره سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا و نهادهای بین المللی مسئول به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران و بی اساس بودن ادعاهای غرب، فضاسازی تبلیغاتی محافل سیاسی و رسانه ای ضدایرانی همچنان در تلاش است تا بهانه اصلی این همه تهدید و تحریم علیه ملت ایران را به موضوع هسته ای ارتباط دهد و افکارعمومی دنیا را در جهت دلخواه هدایت کند.

به گزارش خوبان به نقل از جهان نیوز، در جدیدترین نمونه، مدعیان حفظ ثبات و امنیت در دنیا پیشنهاد وقاحت بار استفاده از سلاح اتمی را برای نابودی تاسیسات هسته ای کشورمان مطرح کرده اند.

آنچنان که ساندی تایمز گزارش داده، پرسنل نظامی به این نتیجه رسیده اند که یک حمله متعارف به تاسیسات هسته ای ایران ممکن است با شکست مواجه شود بنابراین مجبورند تاکتیک خود را در مقابله با برنامه هسته ای ایران تغییر دهند.

در این گزارش به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا آمده است که با وجود تمام فشارهای اقتصادی و تهدیدات نظامی برنامه هسته ای ایران همچنان با سرعت در حال پیشرفت است.

به گزارش تایمز، کارشناسان دفاعی غربی اذعان کرده اند که سایت فردوی ایران عمیق تر از آن چیزی است که قبلا تخمین زده شده بود و این امر سبب می شود که هر حمله هوایی به این تاسیسات با شکست مواجه شود. این کارشناسان می گویند که اسرائیل برای انهدام تاسیات ایران به چیزی بیش از یک حمله هوایی معمولی نیازمند است.

بر اساس این گزارش کارشناسان آمریکایی دو تاکتیک را برای تخریب تاسیسات ایران پیشنهاد کرده اند که یکی استفاده از اعزام نیروهای ویژه بر روی زمین و دوم استفاده از موشک های بالستیک با کلاهک های هسته ای است!

در ادامه این گزارش آمده است که از سال 2010 بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک وضعیتی ویژه را برای آمادگی نیروهای مسلح اسرائیل به منظور حمله به تاسیسات هسته ای ایران اعلام کرده اند اما بعد از هشدار قریب الوقوع جنگ در سرزمین های اشغالی، کارکنان اشکنازی و برخی از عناصر رده بالای موساد با این اقدام نتانیاهو مخالفت کرده و آن را غیرقانونی برشمرده اند.

چندی پیش ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که حمله انفرادی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران به هیچ وجه نمی تواند به انهدام برنامه این کشور بیانجامد و در این خصوص به مقامات تل آویو هشدار داد.

در بخشی از این گزارش به نکته جالبی اشاره شده و آن انگیزه  اسرائیل از حمله نظامی برای خرید زمان به منظور آنچه که تغییر رژیم در ایران خوانده شده است، می باشد!

نتانیاهو بارها در جلسات خصوصی گفته است که باید از مدل حمله به تاسیسات عراق در سال 1981 استفاده شود ولی خبرها حاکی از آن است که حتی در این محافل نیز از پیشنهاد نتانیاهو استقبال نمی شود.

ادعاهای جنگ طلبانه و تهدید آمیز مقامات آمریکایی و بویژه رژیم صهیونیستی در حالی بیان می شود که مقامات نظامی جمهوری اسلامی این ادعاها را جوسازی تبلیغاتی توصیف و در عین حال تاکید کرده اند، عملی کردن آن یک “دیوانگی محض” و به معنی متلاشی شدن اسرائیل است.

سردار پاسدار مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح اخیرا در همین زمینه در گفت وگو با جهان نیوز تاکید کرد: صهیونیست ها می دانند که هر گونه اقدام نظامی علیه ایران مساوی با نابودی کامل آنهاست.

توان بالای جمهوری اسلامی در نبرد الکترونیک از جمله نفوذ به عمق سرزمین های اشغالی فلسطین با “پهباد ایوب” و عبور از پیشرفته ترین رادارهای ناتو، آمریکا و گنبد به اصطلاح آهنین اسرائیل و همچنین حراست مقتدرانه از حریم هوایی کشورمان سبب شده است که محافل صهیونیستی که تا چندی پیش به صراحت از احتمال حمله به تاسیسات هسته ای کشورمان سخن می گفتند، با حجم گسترده ای از اختلاف نظرها بر سر این سناریو روبرو و حتی مدافعان سرسخت حمله نظامی در رای خود متزلزل شود.

اما در هر صورت همچنان این سوال را بی پاسخ است که چرا هیچ نهاد مسئولی جرائت بازرسی و رسیدگی به حجم گسترده کلاهک های اتمی آمریکا و اسرائیل را ندارد؟ و چرا وقتی سازمان ملل به موضوع تهدید نظامی و اتمی کاخ سفید و تل آویو علیه کشورهای مستقل می رسد، توان سخن از کف می دهد؟!

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads