کد خبر: 110017 - تاریخ: چهارشنبه، 4 می 2016 - 09:08

کروز شکست خورد/ ترامپ حالا بخت اول ریاست جمهوری آمریکاست

فاکس نیوز گزارش داد: پس از شکست سنگین تد کروز از دونالد ترامپ در ایالت ایندیانا،‌ کروز به فعالیت انتخاباتی خود پایان داد.

به گزارش خوبان، فاکس نیوز گزارش داد: پس از شکست سنگین تد کروز از دونالد ترامپ در ایالت ایندیانا،‌ کروز به فعالیت انتخاباتی خود پایان داد. در ادامه رقابتهای درون حزبی آمریکا، تد کروز یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه مهمترین رقیب درون حزبی ترامپ، با اذعان به شکست به نفع دونالد ترامپ کنار رفت.

ترامپ عملاً تنها نامزد جمهوریخواهان است که شانس رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را دارد. هم اکنون در اردوگاه جمهوریخواهان علاوه بر ترامپ، یک نامزد دیگر (جان کاسیش ) حضور دارد که شانسی برای پیروزی او متصور نیست.

رییس حزب جمهوریخواهان نیز گفت: همه باید پشت سر ترامپ برای شکست هیلاری کلینتون جمع شویم.

بسیاری از کارشناسان معتقد بودند انتخابات ایندیانا برای کروز حکم مرگ و زندگی دارد و اگر ترامپ پیروز آن باشد عملا حزب جمهوری‌خواه باید با این واقعیت کنار بیاید که دونالد ترامپ این سرمایه‌دار جنجالی در ماه نوامبر نماینده فیل‌ها در انتخابات باشد.

همچنین ترامپ در یک نظرسنجی جدید برای اولین بار از «هیلاری کلینتون» نامزد احتمالی دموکرات‌ها هم پیش افتاده است.

به نوشته پایگاه هیل، نظرسنجی تلفنی موسسه «نیو راسموسن» نشان می‌دهد که ترامپ با اختلاف 2% از کلینتون جلوتر است.

بنا بر این گزارش، 41% شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که از ترامپ حمایت می‌کنند و در مقابل 39% از کلینتون اعلام حمایت کرده‌اند.

این در حالی است که در تمامی نظرسنجی‌های قبلی، همواره هر نامزدی از حزب دموکرات از هر نامزدی از حزب جمهوری‌خواه بالاتر بود. به عنوان نمونه، پایگاه «ریل کلیر پالیتیکس» که به صورت مداوم اقدام به نظرسنجی می‌کند، اعلام کرده است که متوسط نتیجه این نظرسنجی‌ها از پیشتازی کلینتون با اختلاف 7.3% از ترامپ حکایت دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/1325


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads