کد خبر: 120875 - تاریخ: شنبه، 1 اکتبر 2016 - 12:28

فسنجان شدن کابوس خوتکاهای تازه رسیده به گیلان

خودکار خاطر نشان کرد:حال حاضر تا ابلاغ قوانین و مقررات شکار و صید از سوی سازمان حفاظت محیط زیست شکار و صید پرندگان ممنوع است.

به گزارش خوبان، رییس حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت:خوتکاها که این روزها سفر خود به گیلان را آغاز کرده اند هنوز از راه نرسیده،شکار و برای فروش به بازارهای رشت رفته‌اند.

اصغر خودکار در گفت و‌گو با خبرنگار ایسنا منطقه گیلان،با اشاره به آغاز فصل خوتکاها و بلدرچین ها به تالابهای گیلان گفت:متاسفانه همه ساله به محض ورود این پرندگان،شکار چیان غیر مجاز اسلحه بر دوش قصد جان این مسافران استانی می کنند.

وی افزود:با وجود متقاضیانی که وجود دارد، شکارچیان به قیمت بالا خوتکاها را به فروش می رسانند و در نهایت پرندگانی که برای زمستان گذارنی آمده بودند،راهی قابلمه ها برای تبدیل شدن به خورشت فسنجان می شوند.

خودکار ادامه داد:مردم باید همکاری بیشتری در عدم خرید خوتکاها در بازارها داشته باشند تا به تدریج شکارچیان نیز دندان طمع را از شکار این مسافران تازه از راه رسیده استان بکشند.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت:امروز یک شکارچی غیرمجاز پرندگان وحشی که پس از شکار و صید پرندگان در حال فروش آن بصورت زنده و لاشه در بازارهای رشت بود، توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رشت دستگیر شد.

وی افزود:از این متخلف تعداد 11 قطعه پرنده وحشی خوتکا به صورت لاشه و زنده کشف و ضبط شد که بهای هرقطعه پرنده خوتکا از لحاظ مطالبه ضرر و زیان در حق محیط زیست،  یک میلیون ریال تعیین شده که متخلف باید به حساب ضرر و زیان محیط زیست واریز کند.

خودکار خاطر نشان کرد:حال حاضر تا ابلاغ قوانین و مقررات شکار و صید از سوی سازمان حفاظت محیط زیست شکار و صید پرندگان ممنوع است.

به گزارش ایسنا،ساسان اکبری پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان نیز خبرداد:بیش از بیست قطعه پرنده شکار شده که توسط فردی متخلف در منطقه بازار جمعه در حال فروش بود توسط یگان حفاظت محیط زیست گیلان کشف و ضبط شد و متخلف شکار و صید با تشکیل صورتجلسه به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود:طرح پایش مذکور با توجه به ممنوعیت شکار و صید و همچنین فروش پرندگان وحشی،در بازار های محلی استان صورت می گیرد و در حال‌حاضر شهرستان‌های رشت ، انزلی و صومعه سرا مورد پایش و کنترل مامورین یگان قرار گرفته‌اند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/653

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads