کد خبر: 118124 - تاریخ: جمعه، 26 آگوست 2016 - 15:15

استاندار گیلان،

دولت به دنبال تحقق رشد اقتصادی 8 درصد است

استاندار گیلان با بیان اینکه اکنون نرخ اقتصادی کشور به 4 درصد رسیده است، گفت: دولت به دنبال تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد است.

به گزارش خوبان،محمدعلی نجفی امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه شرایط سخت روزهای آغاز به‌کار فعالیت دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: روزی که دولت یازدهم منتخب مردم زمام امور را به دست گرفت شرایط کشور سخت بود.

استاندار گیلان ادامه داد: با توجه اعمال تحریم‌ها و مدیریت نامتوازن، نرخ تورم 43 درصد بود و اکنون به 9 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه واردات بی‌رویه کمر تولیدکننده را شکسته بود، افزود: شاهد واردات بی‌رویه برنج و چای بودیم و اکنون وضعیت مناسب است.

نجفی با اشاره به اینکه امروز دولت به دنبال تحقق رشد اقتصادی هشت درصد است، تصریح کرد: اکنون این رقم چهار درصد است.

وی شاخص بهره‌مندی گیلان در گازرسانی را 95 درصد عنوان کرد و گفت: در شش ماه آینده بسیاری از مناطق استان سبز اعلام می‌شود.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه روز گذشته 171 روستا آبرسانی شده است، خاطرنشان کرد:  هفت بیمارستان در شهرهای مختلف گیلان در حال احداث است.

وی درباره فضای کسب و کار در استان یادآور شد: گیلان در 3.5 سال اخیر رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار کشور را کسب کرده است.

نجفی با بیان اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی به دلیل دشمنی استکبار در کشور است، تصریح کرد: دشمنان به منظور کاهش صادرات نفت ایران تلاش همه‌جانبه‌ای را انجام دادند.

وی، رهنمودها و هدایت‌های عالمانه مقام معظم رهبری در موفقیت‌های کسب شده در بخش‌های مختلف کشور را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: فضای مثبت ایجاد شده در کشور سبب تثبیت پول ملی شده است.

استاندار گیلان به تورم 40 درصدی و رکود اقتصادی 6.7 درصدی در آغاز فعالیت دولت اشاره کرد و گفت: اکنون تورم به کمتر از 10 درصد کاهش پیدا کرده ضمن اینکه تثبیت نظام پولی از جمله اقدام‌های ارزشمند دولت است.

وی با اشاره به اینکه ارائه آمار مذکور به معنای نادیده گرفتن تلاش گذشتگان نیست، خاطرنشان کرد: دولت باید عملکرد خود را به مردم گزارش دهد.

نجفی به تلاش دولتمردان برای خارج کردن کشور از رکود اشاره کرد و افزود: دولت در تلاش است با حرکتی آرام کشور را از رکود خارج کند به گونه‌ای که موجب تورم و کاهش ارزش پول نشود.

وی از افتتاح یک‌هزار و 187 پروژه با اعتبار یک‌هزار و 423 میلیارد تومان در هفته دولت در گیلان خبر داد و تصریح کرد: 700 میلیارد تومان از پروژه‌های مذکور مربوط به بخش خصوصی است.

استاندار گیلان با تأکید بر افزایش سهم بخش خصوصی و بازرگانی در توسعه گیلان، بیان کرد: زمینه استقرار 90 مرکز دانشگاهی، پارک علم و فناوری و مراکز رشد در منطقه آزاد انزلی فراهم شده است.

وی به کاهش نرخ بیکاری گیلان از 15.6 درصد در سال 92 به 11 درصد در سال جاری اشاره کرد و گفت: تا زمانی که حتی یک جوان و فارغ‌التحصیل بیکار در استان وجود داشته باشند راضی نیستیم.

 

منبع:فارس

انتهای پیام/26


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads