کد خبر: 122344 - تاریخ: جمعه، 21 اکتبر 2016 - 17:25

در گفتگوی زنده شبکه قرآن مطرح شد؛

خبرهای خوش استاندار گیلان برای متسابقین مسابقات قرآن زیباکنار

استاندار گیلان گفت: چهره های قرآنی در گیلان منتظر مساعدتهای استانداری در غالب کمکها، جوایز و فرصتهای زیارت عتبات عالیات باشند.

به گزارش خوبان،محمد علی نجفی شب گذشته در گفتگوی زنده با شبکه قرآن سیما  از کمکها و مساعدتهای مختلف از جمله هدیه‌ی زیارت عتبات عالیات به چهره های فعال قرآنی از سوی استانداری خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر جوایز اداره‌ی کل اوقاف، استانداری نیز شرایط زیارت عتبات در اربعین را برای برخی از حاضران فراهم خواهد کرد.

وی از اثرات حضور نخبگان و چهرهای بزرگ قرآنی در گیلان گفت و افزود: با حضور این نخبگان فضای نورانی و معنوی در گیلان فراهم گشته که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که خود هدایت کننده‌ی در این مباحث هستند، تلاوتها و قرائت قرآن کریم مقدمه‌ای برای بهره گیری از مفاهیم و تدبر در قرآن کریم است.

استاندار گیلان با بیان اینکه اجرای این مسابقات جنب و جوش شگفت انگیزی در سطح مختلف مردم در گیلان ایجاد کرد گفت: مردم با علاقه‌ی زیاد و حضور در این مسابقات از برکات آن بهرمند خواهند می‌شوند.

نجفی افزود: طبق آمار رسمی اوقاف، بیش از ۱۲ درصد چهره ی فعال قرآنی از قبیل حافظ، قاری مربی و …در گیلان فعالیت می‌کنند، هر چند افراد زیادی در گیلان وجود دارند که از این جامعه‌ی آماری جا مانده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این چهره‌ها با تلاش و تدبیر دولت بیش از ۲۵۰ هزا دانش آموز نیز به یادگیری و فعالیت قرآنی از قبیل شرکت در مسابقات به بهره گیری از قرآن کریم می‌پردازند.

استاندار گیلان با بیان اینکه فضای گیلان در اردیبهشت امسال با  برگزاری کنگره‌ی هشت هزار شهید استان با نام و یاد شهیدان معطر گشته است اظهار کرد: کنگره‌ی ۸ هزار شهید با  استقبال همه‌ی مردم و خانواده‌ی معظم شهدا که به تعبیر مهمان ویژه‌ی آن سردار سلیمانی، کم نظیر و بینظیر بود رو به رو شد. اینک نیز گیلان مفتخر به میزبانی از مسابقات و بهره گیری از برکات قرآن کریم است.

 

انتهای پیام/3

 

l


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads