کد خبر: 120871 - تاریخ: شنبه، 1 اکتبر 2016 - 12:23

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی گیلان:

جامعه ای بدون مطالعه غیر پویا است

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اهمیت ترویج مطالعه در کشور گفت: جامعه ای که در آن مطالعه جایگاهی نداشته باشد، جامعه ای مرده بوده و پویایی و پیشرفت نخواهد داشت.

به گزارش خوبان، زهرا بدن آرا در جشنواره «باکتاب کودکان تا فراز آسمان» که صبح شنبه برگزار شد، ترغیب کودکان به مطالعه و عادت دادن آنها به کتابخوانی را ضرورتی اجتناب ناپذیر خواند و یادآور شد: علاقه مندی به مطالعه را باید از سنین کودکی در افراد جامعه نهادینه کرد چرا که جامعه ای که در آن مطالعه نقشی نداشته باشد، جامعه ای مرده و غیر پویا است.

وی افزود: سازمان های دولتی و غیردولتی زیادی در سطح جهان برای ترویج مطالعه تلاش می کنند که این امر نشان از اهمیت مطالعه در جامعه دارد.

بدن آرا ادامه داد: مطالعه امری اکتسابی بوده و خانواده و مدرسه در شکل گیری علاقه کودکان به مطالعه نقش مهمی را ایفا می کنند.

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور تصریح کرد: مطالعه امری پایه ای و عمومی است که باید با لذت همراه باشد و یکی از مهمترین دلایل پایین بودن سرانه مطالعه در کشور، نبود انگیزه و اشتیاق برای این امر است.

بدن آرا خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم فرزندانی جامعه پذیر و بهنجار داشته باشیم باید آنها را با مطالعه آشنا کرده و انگیزه و اشتیاق مطالعه را در آنها به وجود بیاوریم.

منبع:مهر

انتهای پیام/165


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads