کد خبر: 122340 - تاریخ: جمعه، 21 اکتبر 2016 - 17:18

رمضان شلح در سالگرد تأسیس جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

برخی درصددند ایران را به عنوان دشمن جایگزین اسرائیل کنند

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنرانی خود در جریان مراسم سالگرد تأسیس این جنبش، گفت: برخی در تلاش هستند تا ایران را به عنوان دشمن، جایگزین اسرائیل کنند.

یه گزارش خوبان، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیست و نهمین سالگرد تاسیس این جنبش در نوار غزه سخنرانی کرد.

بر اساس این گزارش، «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی اظهار داشت: امت اسلامی بدون فلسطین همانند امت بدون قلب است. فلسطین به دلیل موقعیت جغرافیایی، تاریخی و راهبردی اش قلب امت محسوب می شود.

وی در ادامه سخنان خود در همین راستا تاکید کرد: محیط عربی و منطقه ای که فلسطینی ها در آن زندگی می کنند، بی سابقه است. کشورهای عربی به خودشان مشغول هستند و به فلسطین توجهی نمی کنند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در همین راستا تصریح کرد: برخی دیگر از کشورهای نیز برای عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی شتاب می کنند. آیا از فلسطین روی بر می گردانید و به سمت رابطه با اسرائیل شتاب می کنید؟

وی در ادامه بیان داشت: برخی در تلاش هستند تا ایران را به عنوان دشمن، جایگزین اسرائیل کنند. این در حالی است که اسرائیل، فلسطین را مورد تجاوز قرار داد و یک طرف میز مذاکره با برخی از کشورهای عرب شد.

رمضان عبدالله شلح عنوان کرد: کشورهای عربی با موضع خود مبنی بر اینکه «فلسطین دیگر هیچ ارزشی برای ما ندارد»، غافلگیرمان کردند. هیچگاه فکر نمی کردیم زمانی برسد که در آن، روز یاری فلسطین و فلسطینیان بیهوده تلقی شود.

وی همچنین گفت: فلسطینی که در روزگاری به عنوان مسأله اصلی مطرح بود، قادر است تا امت اسلامی را از طوفانی که هیچ کس از آن نجات نمی یابد، خارج کند. توهمی که بر ذهن برخی از اعراب و فلسطینی ها حاکم شده مبنی بر اینکه صلح با اسرائیل به درگیری ها پایان می دهد، دروغ و رویایی خائنانه است.

دبیرکل جهاد اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که حق و حقوق ملت فلسطین به آن بازنگردد، منطقه روی امنیت و آرامش به خود نخواهد دید؛ فلسطین اندلس نیست؛ قدس هم قرطبه نیست. جهان امروز به دوران مابعد ابومازن مشغول شده است نه به دوران مابعد یهودی سازی قدس و کل مسائل ما.

وی افزود: در شرایطی که افق پیش روی فلسطین بسته شده است، سخنان تعجب برانگیزی مطرح می شود که مقاومت و انتفاضه فلسطین را مورد اهانت قرار می دهد.

عبدالله شلح در پایان در خصوص اسیران فلسطینی نیز گفت: تعدی به کرامت اسیران و آزادگان فلسطینی، تعدی به مردم فلسطین است.

رمضان عبدالله الشلح در ادامه اظهار داشت: جنبش جهاد اسلامی یک جنبش مقاومت ملی با مرجعیت اسلام است و ما به این موضوع افتخار می کنیم.

وی تاکید کرد: پایتخت ما قدس است. مذاکرات از زمان توافق اسلو تاکنون فقط برای ما ذلت به بار آورده و اسرائیل مسلط بوده است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه طرحی ۱۰ بندی را برای پایان دادن به بحران داخلی فلسطین عنوان و تصریح کرد: بند نخست اینکه محمود عباس اجرای توافق اسلو را متوقف کند. طبق بند دوم سازمان آزادی بخش فلسطین باید از به رسمیت شناختن اسرائیل دست بردارد؛ زیرا این اقدام بزرگترین گناه کبیره است.

وی افزود: بند سوم این است که سازمان آزادی بخش مجددا بازطراحی شود تا چارچوبی کامل پیدا کند و نماینده تمامی مردم فلسطین باشد. بند چهارم اعلام مرحله آزادی از اشغالگری است و اینکه اولویت مقاومت با سلاح و گسترش انتفاضه است.

عبدالله شلح بیان داشت: طبق بند پنجم باید دودستگی میان گروه های فلسطینی بر اساس لغو توافق نامه اسلو پایان یابد. طبق بند ششم نیز برای افزایش مقاومت مردم فلسطین باید برنامه ای ملی نگارش شود.

وی در ادامه گفت: بند هفتم بر این نکته تاکید دارد که مردم یکی هستند و مسأله نیز یکسان است. این امر مستلزم راهبردی جدید است که تمامی گروه های مردمی را دربر گیرد. طبق بند هشتم باید با تمامی طرف های عربی ارتباط برقرار شود تا علاوه بر برعهده گرفتن مسئولیت هایشان، به مردم فلسطین در مبارزه با اسرائیل کمک کنند و حرکت به سوی اسرائیل را متوقف کنند.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین گفت: طبق بند نهم سازمان آزادی بخش فلسطین باید رژیم صهیونیستی و مقامات آن را در دیوان کیفری بین المللی تحت پیگرد قرار دهد. بند دهم بیانگر این است که مذاکراتی ملی آغاز شود تا راه های ایجاد روند و مسیر جدید به سمتی که در راه بازپس گیری سرزمینمان قرار گیریم، مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

وی همچنین بیان داشت: برای دستیابی به تحول مطلوب، دستمان را به سمت همه دراز می کنیم اما طرح مقابل پیشنهاد ما باید توسط محمود عباس  مطرح شود. ما بر برادری و اخوت محمود عباس تاکید می کنیم.

عبدالله شلح گفت: طرح و روندی که امروز پیشنهاد دادیم موجب دستپاچگی دشمن و آزادی اسیران ما می شود و اعتبار را به ما باز می گرداند.

وی در ادامه خطاب به محمود عباس تاکید کرد: تو باید کاری کنی تا کشور و مسأله فلسطین نجات پیدا کند.

دبیرکل جهاد اسلامی خطاب به صهیونیست ها نیز تصریح کرد: ما در سرزمین مان می مانیم و رژیم شما رو به زوال است.

وی در ادامه خطاب به سرایا القدس شاخه نظامی جهاد نیز گفت: ما باید برای مقابله با دشمن در عالی ترین سطح آمادگی باشیم و این تقابل نیز نباید از معادلات ما کنار گذاشته شود.

عبدالله شلح تاکید کرد: مقاومت به لطف هماهنگی قوی میان شاخه های نظامی به ویژه با گردان های القسام شاخه نظامی حماس در عالی ترین سطح اعتماد به نفس قرار دارد.

وی در ادامه بیان داشت: فلسطین قبل از هر چیز یک مسأله اعتقادی است و در خصوص آن چانه نمی زنیم. تنها راه پیروزی و آزادسازی اراضی ما از اشغال، مقاومت و جهاد است.

 

 

انتهای پیام/22


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads