کد خبر: 238073 - تاریخ: پنج‌شنبه، 18 آوریل 2024 - 19:45

مدیرکل پست گیلان:

نصب پلاک هوشمند لازمه تحقق دولت الکترونیک است/ اجرای جی.نف در ۳۵ روستای گیلان

مدیرکل پست گیلان گفت: نصب پلاک هوشمند لازمه تحقق دولت الکترونیک بوده و کومله اولین شهری است که صددرصد آماده اجرای دولت الکترونیک می شود.

به گزارش خوبان خبر ؛ محمدحسین هوشنگی امروز، ۳۰ فروردین ماه در آیین ایجاد پایگاه داده اطلاعات مکان محور (جی.نف) در شهر کومله، با بیان اینکه در راستای اجرای نظام ملی نشانی استاندارد و تحقق مصوبات کارگروه شهرستانی جی.نف در شهرستان لنگرود و با همکاری شهرداری کومله، پایگاه نشانی و اطلاعات املاک این شهر را راه اندازی کردیم، گفت: در بانک ابتدایی حدود ۱۶ هزار واحد مسکونی و تجاری و سایر اقلام ملکی را ثبت کرده بودیم، اما با توجه به توسعه شهری، نیاز به بازنگری داشتیم و لذا ایجاد پایگاه های جدید را در دستور کار قرار دادیم.

وی ایجاد پایگاه داده مکانی را لازمه نظام نشانی استاندارد (جی.نف) دانست و افزود: باید این طرح را به اتمام برسانیم، زیرا در آستانه سرشماری ۱۴۰۵ قرار داریم که بدون جی.نف امکان پذیر نیست.

GNAF مخفف Geo Coded National Address File به معنی «پایگاه نشانی ملی زئوکد شده» است که امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد.

مدیرکل پست گیلان اجرای نظام نشانی استاندارد را گامی بزرگ در جهت تحقق دولت الکترونیک دانست که برای شهر کومله رقم خورد و عنوان کرد: با راه اندازی پایگاه داده مکانی ارتباط بین دستگاهی برخط می شود و تبادل اطلاعات به صرفه جویی در زمان و توزیع درست منابع کمک می کند.

هوشنگی اجرای نظام نشانی استاندارد در سطح شهرها و روستاها را در دستور کار دولت و استاندار گیلان دانست و متذکر شد: در حال حاضر ۳۵ روستای استان آماده ایجاد پایگاه داده مکانی هستند که به زودی به ۷۵ روستا می رسد.

 

وی با بیان اینکه تفاهم نامه‌های ساخت پلاک هوشمند با کلیه ۵۴ شهرداری استان منعقد شده است، گفت: مردم می توانند به دفاتر پستی مراجعه کنند و درخواست پلاک هوشمند بدهند تا نظام نشانی استاندارد در استان با سرعت اجرا شود.

مدیرکل پست گیلان اجرای نظام نشانی استاندارد را در راستای کارگروه اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: شهر کومله در ایجاد پایگاه داده مکانی پیشرو است و زیرساخت های مناسب از جمله فیبر نوری و پروژه ممیزی را فراهم کرده و لذا به سرعت می تواند به عنوان شهر هوشمند به مردم در سطح کشور خدمات ارائه کند.

هوشنگی با بیان اینکه شهروندان کومله می توانند بدون مراجعه به شهرداری خدمات دریافت کنند، ادامه داد: با پایگاه جی.نف می توان از هر نقطه کشور به اطلاعات شهر کومله به صورت برخط دسترسی داشت و قابلیت های این شهر در همه بخش های اقتصادی و تولیدی و گردشگری را مشاهده کرد و این اطلاعات را در اختیار ذی‌نفعان قرار داد.

وی جی.نف را زبان مشترک دستگاه های اجرایی دانست و تاکید کرد: جی.نف به توزیع درست منابع و شفافیت در ارائه خدمات کمک می کند.

مدیرکل پست گیلان نصب پلاک هوشمند را آخرین گام در ایجاد پایگاه داده مکانی دانست و بیان کرد: شهروندان صاحب نشانی استاندارد می شوند و مراکز خدمات رسان در سطح کشور دیگر با چندگانگی آدرس مواجه نخواهند بود.

وی با اشاره به نامگذاری کلیه معابر شهر کومله، تصریح کرد: کلیه ساختمان ها نیز دارای پلاک هوشمند خواهند شد؛ در واقع نصب پلاک هوشمند لازمه تحقق دولت الکترونیک بوده و کومله اولین شهری است که صد درصد آماده اجرای دولت الکترونیک می شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads