کد خبر: 123015 - تاریخ: شنبه، 29 اکتبر 2016 - 20:36

یادداشت /

خواب غفلت همگانی و ترویج سبک زندگی غرب در شهر ما!

دکتر روح الله کاظمی

متاسفانه تا سخن از معضلات فرهنگی به میان می آید هر سازمان و نهادی با کنار کشیدن خود مسوولیت را به عهده سایرین می­ افکند و درحالی که بسیاری وضع موجود را اسف بار می­دانند، هیچ یک حاضر نیستند مردانه به صحنه آمده و از اعتبار و نام خود هزینه نماید.

به گزارش خوبان، متن یادداشت دکتر روح الله کاظمی، عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان، با عنوان «خواب غفلت همگانی و ترویج سبک زندگی غرب در شهر ما!» به صورت ذیل است؛

کافی است بخواهید دست زن و بچه را بگیرید و قدمی در شهر بزنید و یا خدای نکرده سری به یکی از پارکها یا پاساژهای شهر بزنید که با موارد متعدد جالب و عجیبی بر می­خورید. از سگهایی که در حالی که در بغل صاحبانشان جاخوش کرده اند سرشان را از پنجره خودروها بیرون آورده اند تا مردانی با دکمه هایی که تا … باز است و با چهره­هایی آرایش کرده در معابر می­خرامند تا زنانی با مانتوهای کاملا باز و ساپورتهایی که ممکن است احیانا پاره یا رنگ پا! هم باشند و درحالی که پارچه­ای ممکن است به سر داشته باشند که بیشتر به تمسخر حجاب می­ماند تا خود حجاب.

واقعا باید دست مریزاد گفت به تمامی دستگاه­های عریض و طویل فرهنگی و نظارتی شهر و آفرین گفت به نهاد روحانیت و تشکر نمود از همه امت حزب الله! به راستی اینجا دیار آیت الله بهجت و میرزاکوچک است؟ به راستی اینجا سرزمین شهید املاکی و شهید قلی­پور و … است؟

تاسف بار آنجاست که بی بند و باری های فرهنگی دیگر منحصر به برخی اقشار مرفه و دنیا زده نیست و غربزدگی لجام گسیخته می­رود که در تار و پود طبقات مختلف اجتماعی رسوخ کند. متاسفانه تا سخن از معضلات فرهنگی به میان می آید هر سازمان و نهادی با کنار کشیدن خود مسوولیت را به عهده سایرین می­ افکند و درحالی که بسیاری وضع موجود را اسف بار می­دانند، هیچ یک حاضر نیستند مردانه به صحنه آمده و از اعتبار و نام خود هزینه نماید.

از برخی مسوولین که اولویت نخست را حفظ موقعیت خویش دانسته تا برخی دیگر که اصلا قایل به انحرافات فرهنگی نیستند. این سخن دردی کهنه است و آنانی که در وظیفه خود در اصلاح جامعه کم می­گذارند به زودی باید در پیشگاه خداوند متعال جوابگوی خون شهیدان مظلومی باشند که رفتند و مسوولیت را به امروزیها سپردند.

 

اما به راستی تسامح و کم کاری مسوولین توجیه کافی را برای امت حزب الله فراهم میکند تا بار مسوولیت را از دوش خود برداشته دانسته و وظیفه­ای را متوجه خویش ندانند؟ مطالبه از مسوولین و حضور پررنگ و موثر در عرصه­های مختلف اجتماعی حداقل کاری است که می­توان در چنین شرایطی انجام داد. تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب شرایط تعیین شده می­تواند نقشی موثر در بهبود فضای فرهنگی، و یا به تعبیر رهبری عزیز همان فضای تنفسی، جامعه داشته باشد. بی شک نمیتوان از جامعه کناره گرفت و گمان کرد میتوان خود و خانواده خود را حفظ کرد چرا که همه ما و فرزندانمان در همین فضای فرهنگی تنفس میکنیم و مسمومیت در هوای آلوده امری است اجتناب ناپذیر.

هریک از ما باید در محیط کار، بازار، دانشگاه، تاکسی، خیابان و … وظیفه خود بدانیم که از حریم فرهنگی و مذهبی اسلام دفاع کنیم و حداقل به اندازه شمعی با نور خود پیرامونمان را روشن کنیم.

 

 

منبع:روشن خبر

انتهای پیام/4163


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads