کد خبر: 77011 - تاریخ: چهارشنبه، 15 آوریل 2015 - 13:50

رئیس جمهور در ورزشگاه عضدی رشت:

امروز همه ملت ایران به توافق عزتمندانه « آری» می گویند/ پایان مذاکرات، لغو تحریم های ظالمانه است

رئیس جمهور در جمع مردم گیلان با بیان اینکه طرف ما در مذاکرات سنای و مجلس نمایندگان آمریکا نیست بلکه ‌مجموعه ۱+۵ است، تاکید کرد: باید پایان مذاکرات و زمان امضای توافق، اعلام پایان و لغو تحریم‌های ظالمانه نسبت به ملت بزرگ ایران باشد.

به گزارش خوبان: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهر ‌در جمع مردم گیلان در ورزشگاه شهید عضدی رشت سخنرانی نمود.

رئیس‌جمهور در بخش ابتدایی سخنان خود اظهار داشت: گیلان بزرگ و سرسبز و قهرمان، گیلان و این همه میهمان‌نوازی و بنده‌پروری؛ چه کسی قادر است از این همه احساسات و لطف و محبت مردم از فرودگاه تا ورزشگاه تشکر و قدردانی کند.

وی با بیان اینکه خادمان ملت کوچکند و مردم بسی بزرگ هستند، افزود: آن‌قدر در مسیر خیابان شعارهای محبت‌آمیز مردم را شنیدیم که بیش از همه مواقع فهمیدیم که مردم گیلان مهمان‌دوست هستند.

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه دولت امروز و فردا بهترین میزبانان را دارند، گفت: امسال سال فاطمی(س) است؛ آغازش تا پایانش به نام مطهر صدیقه کبری(س) است، همان بانویی که در سختی‌ها یاور ملت ما بود.اینکه امسال سال دخت پیامبر(ص) و سال رحمت است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه از نخستین قدم ملت ایران در برابر جهان می‌توان دریافت، امسال سال “اعتماد بین دولت و ملت” و سال “وحدت و یکپارچگی” است، اظهار داشت: امسال سالی است که دولت با همه توان در برابر این ملت ایران تلاش و کوشش خواهد کرد تا خداوند و دل مردم از این نظام و دولت انشاءالله راضی باشد. امسال باید از منافع فردی بگذریم چون سال همدلی است، از منافع حزبی و جناحی بگذریم. همه به منافع ملی و عزت ملی بیاندیشیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه گیلان سرزمین علما و مراجع، سردارجنگل، دانشمندان و مفاخر ایران است، خاطرنشان کرد: گیلان معنایش فخر ایران است، هر کجای گیلان نگاه می کنی سرسبز است، زمین، کوه و دل مردم دریادلش سبز است.

وی با اشاره به اینکه تاریخ تمدن گیلان به درازای تمدن ایران بزرگ است، گفت: امسال با وحدت، همدلی و برادری راه کشور را پیش خواهیم برد؛ ملت ایران بدانند که همه دنیا و قدرت‌های بزرگ و حتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که نظام ایران قابل سرنگونی نیست.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اعتراف رئیس جمهور آمریکا، تصریح کرد: براساس اعتراف رئیس‌جمهور آمریکا ماهیت دینی نظام جمهوری اسلامی ایران قابل تغییر نیست؛ در مذاکرات اخیر نیز دنیا به این نتیجه رسید توسعه علمی و صنعتی ایران همیشگی است. در مذاکره با قدرت‌های جهان انشاءالله با حمایت مردم قدم به قدم تا نقطه توافق عزتمندانه برای ملت ایران جلو خواهیم رفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای قدم به قدم جلو می‌رویم تا به توافق عزتمندانه برسیم، تأکید کرد: به مردم و مقام معظم رهبری که در همه مسیر یار ملت و دولت هستند، افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مذاکرات ما با قدرت‌های جهان یکی از دستاورد‌هایش برای همه جهان این بود که در داخل این ملت، تنوع فکر و سلیقه داریم، تاکید کرد: ممکن است دارای افکار متفاوت باشیم اما آن‌جا که مسئله منافع ملی و توافق سرنوشت‌ساز برای ملت است، ‌همه ما متحد و منسجم خواهیم بود.

حجت‌الاسلام روحانی تاکید کرد: امروز همه ملت ایران به توافق عزتمندانه، به اعتدال و میانه‌روی و تعامل سازنده «آری» می‌گویند. امروز همه می‌گویند که دوران افراطی‌گری به سر آمده است. این ملت و دولت، انعطاف پذیر است همان که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان «نرمش قهرمانانه» یاد کردند. من در اینجا اعلام می‌کنم که دولت و ملت ایران به اصول خود پایبند است؛ مسیر ما مسیر اعتدال، تعامل، گفت‌وگو، منطق و به کرسی‌نشاندن حق مسلم ملت بزرگ ایران خواهد بود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: به طرف مقابلمان، قدرت های 1+5 اعلام می‌کنیم، خواهان توافق عزتمندانه هستیم، ما قدم‌های لازم را به پیش گذشته‌ایم و به پیش خواهیم گذاشت اما شما باید راه احترام به حقوق ملت ایران و تکریم ملت ایران را برگزینید.

وی تاکید کرد: در همین جا اعلام می‌کنم، اینکه سنای آمریکا چه می‌گوید، مجلس نمایندگان آمریکا چه می‌خواهد، تندروها در آمریکا دنبال چه هستند، و مزدوران آمریکا در منطقه چه می‌گویند، به ملت و دولت ما ارتباطی ندارد. ما در برابر “تعامل”،‌ تعامل و در برابر “حسن‌نیت”، حسن نیت و در برابر “احترام”، احترام می‌خواهیم. اعلام می‌کنیم طرف ما در مذاکرات سنای و مجلس نمایندگان آمریکا نیست بلکه ‌مجموعه 1+5 است.

به‌گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده ایرانی از هفته آینده مذاکره را آغاز می‌کنند، گفت: بحث اصلی ما با طرف مقابل تحریم خواهد بود؛ یعنی همان ظلم غیر‌انسانی که نسبت به ملت ایران روا داشتند. دنیا، 1+5 و مجلس سنا و دولت آمریکا و رئیس جمهور آمریکا بداند” اگر پایان تحریم نباشد توافقی نخواهد بود.”

رئیس‌جمهور اظهار داشت: باید پایان مذاکرات و زمان امضای توافق، اعلام پایان و لغو تحریم‌های ظالمانه نسبت به ملت بزرگ ایران باشد. ما این راه را ادامه خواهیم داد انشاءالله به حول قوه الهی با حمایت و با کمک مردم پیروز خواهیم شد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه برای کسی نه ذلت می‌خواهیم و نه شکست؛ گفت: توافق پیشروی ایران و 1+5 به‌نفع همه جهان و همه خواهد بود. باید توجه داشت که شرکت‌های شما بیشتر مشتاق‌ نسبت به توافق نهایی ایران و 1+5 هستند؛ خودتان می‌دانید تمام شرکت‌های اروپایی و آمریکایی، شرق و غرب و حتی دولت‌های آنان در انتظار توافق نهایی هستند چون این توافق به نفع جهان خواهد بود.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: این راه را با هدایت مقام معظم رهبری و با حمایت مردم با عزت و با توجه به حقوق ملت بزرگ ایران ادامه می‌دهیم تا انشاءالله این بار را به مقصد نهایی برسانیم.

به گزارش تسنیم، وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوعات اقتصادی اشاره کرد و با بیان اینکه ملت ایران امسال در سایه همدلی و همزبانی، به رونق اقتصادی می‌رسند، اظهار داشت: دولت در 20 ماه گذشته به لطف خداوند و ائمه و با توجهات حضرت ولی‌ عصر هرچه به مردم وعده داده، عملی کرده است.

رئیس‌جمهور افزود: قول دادیم نرخ تورم را کاهش دهیم؛ بیش از ارقامی که اعلام کرده بودیم نرخ تورم را کاهش دادیم و کشور در سال 93 از رکود خارج شد.

وی با بیان اینکه وعده امسال ما “رونق اقتصادی” است، تصریح کرد:‌ اشتغال، رفاه، توسعه و پیشرفت در سایه رونق اقتصادی محقق می‌شود و در این راه دولت قدم‌های لازم را بر می‌دارد.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به رقم بودجه عمرانی سال 91 که برابر 11 هزار میلیارد تومان بود، افزود: در سال 92 این بودجه به 22 هزار میلیارد تومان رسید و در سال 93 بودجه عمرانی را به 32 هزار میلیارد تومان رساندیم که این رقم نشان می‌دهد دولت با وجود تحریم‌ها، فشارها و کاهش قیمت نفت به نصف و کمتر از نصف، مسیر را ادامه داده است.

وی تأکید کرد:‌ دولت در عرصه اقتصاد به دنبال حفظ ثبات اقتصادی در کشور است؛ ما در این عرصه به‌دنبال رفع موانع هستیم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به موضوعات منطقه‌ای و بحران‌های منطقه اشاره کرد و با بیان اینکه ما به‌دنبال افزایش تعامل با دنیا هستیم، گفت: ما در سال 93 به‌دنبال ایجاد ثبات و امنیت در کل منطقه بودیم و همچنان این هدف را ادامه خواهیم داد. در سال 93 هر کشور منطقه که گرفتار تروریسم و ناامنی شد، از آن حمایت کردیم و نگذاشتیم تروریست در این منطقه موفق شود.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه راه ثبات و امنیت تعامل با کشور‌ها و احترام به آرای مردم در منطقه است، اظهار داشت: بدانید که با هواپیما و بمب بر سر مظلومان به جایی نمی‌رسید. چرا با هواپیما‌های اهدایی آمریکا بر سر مردم مظلوم یمن بمب می‌ریزید؟ چرا زیرساخت‌های یک کشور ضعیف را از بین می‌برید و زنان و کودکان را می‌کشید؟ می‌خواهید بر منطقه سلطه داشته باشید؟ دیروز با دلار و امروز با بمب؟

وی تاکید کرد: راه ثبات منطقه، “راه احترام به مردم” است؛ اگر می‌خواهید منطقه با ثبات باشد، ندای ملت ایران را به خوبی بشنوید.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: ما از مظلومان عالم دفاع خواهیم کرد؛ در برابر ظلم، خشونت، تروریزم ملت ما همواره ایستادگی کرده و باز هم ایستادگی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه “هدف نهایی ایران سلطه بر منطقه و سلطه تشیع بر تسنن نیست” تاکید کرد: هدف ما آن است که ملت‌های منطقه سربلند باشند؛ برای ما بین شیعه و سنی، ترک و عرب و فارس و بلوچ هیچ تفاوتی وجود ندارد.

رئیس‌جمهور در بخش پایانی سخنانش به برنامه‌های دولت برای توسعه بیش از پیش استان گیلان اشاره کرد و گفت: وعده و قول ما برای مردم گیلان 18 طرح و پروژه مهم ظرف سال 94 و 95 خواهد بود. اعتباری که برای این 18 طرح در نظر گرفته شده 795 میلیارد تومان است که این اعتبار در سال 94 و 95 تخصیص داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تفسیر این طرح‌ها در شورای اداری استان توضیح داده می‌شود. نخستین طرحی که برای تکمیل دنبال خواهیم کرد راه‌آهن قزوین – رشت تا سال 95 است. همه اعتبارات برای تکمیل این طرح اختصاص می‌یابد. تاکنون به قول‌هایی که به استان‌ها داده‌ایم عمل کرده‌ایم. در سال 95 قطار از تهران به رشت می‌رسد.

حجت‌الاسلام روحانی با تأکید بر اینکه این قول دولت یازدهم برای تکمیل این طرح است، تصریح کرد: پروژه دوم راه‌آهن رشت – آستارا است؛ برخی از اقدامات آن در دولت یازدهم شروع می‌شود، راه‌آهن انزلی نیز دنبال می‌شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ قدم دوم آزادراه‌ قزوین – رشت است که 11 کیلومتر آن باقی مانده و تا این 11 کیلومتر حل نشود، گره آزادراه باز نمی‌شود؛ تا پایان دولت یازدهم این امر اجرایی می‌شود و اعتبار مورد نیاز آن 900 میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد:‌ قدم دوم آزادراه‌ قزوین به رشت است که 11 کیلومتر آن باقی مانده است تا این 11 کیلومتر حل نشود گره آزادراه باز نمی‌شود تا پایان دولت یازدهم این امر اجرایی می‌شود و اعتبار مورد نیاز آن 900 میلیارد تومان است.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به طرح احداث سد لاستیکی در استان گیلان، گفت: در استان گیلان اقدامات احداث چندین سد را آغاز کرده‌ایم که از جمله آن‌ها 11 سد لاستیکی است، از این تعداد 4 سد تا پایان امسال و 7 سد تا پایان سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه 50 هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان از امسال تا 5 سال آینده تجهیز و نوسازی می‌شود، افزود: برای طرح‌های نیمه‌تمام، تکمیل پروژه‌ها و نقدینگی صنایع 3 هزار میلیارد تومان تسیهلات در نظر گرفته شده است.

رئیس‌جمهور با تاکید براینکه استان گیلان می‌تواند نقطه مهمی برای گردشگری کشور باشد، اظهار داشت: همچنین بیمارستان 400 تختخوابی رشت به‌زودی به پایان می‌رسد.

حجت‌الاسلام روحانی ساخت هتل‌های 4 و 5 ستاره و تولید 10 هزار تن ماهی در قفس را از دیگر برنامه‌های دولت برای استان گیلان عنوان کرد و گفت: برای نوار ساحلی کشور برنامه تولید900 هزار تن ماهی در قفس را داریم.

وی در خاتمه با اشاره به وضعیت زیست‌محیطی تالاب انزلی و دفع زباله خاطرنشان کرد: باید برای احیای تالاب انزلی تلاش کنیم.

 

انتهای پیام/40


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads