کد خبر: 210124 - تاریخ: شنبه، 27 فوریه 2021 - 16:55

استاندار گیلان

ضرورت پایبندی اصناف و پاساژها به رعایت اصول بهداشتی در گیلان؛ حضور اکیپ‌های نظارتی تشدید می‌شود

رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با تاکید بر اینکه رونق کسب‌وکارها باید صرفا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد، گفت: با وجود توصیه‌های ارائه شده مبنی بر رعایت جدی الزامات بهداشتی از سوی اصناف، باید اقدامات لازم از سوی متولیان این بخش‌ها صورت گیرد و در مراعات پروتکل‌ها پیشقدم شوند.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت‌زینب(س) اظهار داشت: پرستاران در طول یک سال اخیر به تأسی از حضرت زینب(س) که اسوه مقاومت هستند مجاهدت‌های بسیار داشتند.

استاندار گیلان با اشاره به تاثیرات رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کاهش شیوع کرونا خاطرنشان کرد: هر زمان که شاهد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده‌ایم این بیماری بیشتر شیوع پیدا کرد اما با رعایت پروتکل‌ها تعداد مبتلایان سیر نزولی داشته است.

زارع با بیان اینکه هر شهرستان که در آن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد توجه بوده و ترددها کم است وضعیت بهتری نسبت به دیگر مناطق دارد افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک بیشترین تأثیر را در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به تلاش دانشمندان کشورمان برای افزایش دانش نسبت به این بیماری خاطرنشان کرد: امروز با بهره‌گیری از همین پایه علمی قوی توانسته‌ایم در ساخت واکسن کرونا موفق شویم و در حال انجام مراحل مختلف برای تولید انبوه واکسن هستیم.

وی به خرید واکسن برای واکسیناسیون کادر درمان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه اشاره و بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های رودسر و رودبار در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های تالش، ماسال، سیاهکل و املش در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند.

استاندار گیلان با تاکید بر رونق کسب و کار صرفاً با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تصریح کرد: در این راستا تشدید حضور اکیپ‌های نظارتی، استمرار رصد و پایش از بخش‌های مختلف و برخورد قانونی نیز مورد تأکید است.

زارع به توصیه‌های بهداشتی ارائه شده به اصناف همچون پاساژها و نانوایی‌ها اشاره و بیان کرد: با وجود توصیه‌های ارائه شده مبنی بر رعایت جدی الزمات بهداشتی از سوی اصناف همچون پاساژها و نانوایی‌ها اما باید اقدامات لازم از سوی متولیان این بخش‌ها در دستور کار باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان گفت: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال همواره شهروندان برای خرید به مکان‌ها مراجعه می‌کنند لذا رعایت توصیه‌های بهداشتی بیش از پیش باید مورد توجه باشد و محتواهای متنوع رسانه‌ای در جهت آگاهی‌افزایی عمومی نیز تولید و منتشر شود.

وی با بیان اینکه استفاده از بستر دولت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال پس از شیوع ویروس کرونا بیشتر خود را نشان داد ابراز داشت: مردم همواره از بسترهای دولت الکترونیک استفاده می‌کنند و در طول یک سال گذشته زیرساخت‌های لازم برای توسعه این بستر تقویت شد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه میزان فوتی‌ها در گیلان نسبت به بستری‌شدگان از میانگین کشوری کمتر بوده و این حاصل مراقبت‌های مستمر کادر درمان بوده است اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان باید مورد توجه باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تصریح کرد: سالمندان با توجه به اینکه سالمندان جزو گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند لذا در مراقبت جدی از آنان دریغ نشود.

انتهای پیام/۶۱۲/ ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads