به گزارش خوبان، «حسین رجب صلاحی»، مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشورگفت: اگر تمام اقدامات به درستی پیش رود عملیات اجرایی این طرح از سال آینده کلید خواهد خورد.
وی ادامه داد: در صددیم رشت را به سمت راهاندازی تراموا سوق دهیم؛ زیرا هزینههای تراموا نسبت به مترو کمتر و حدود یک پنجم است. همچنین هر یک کیلومتر مترو 250 میلیارد تومان هزینه دارد که اگر هزینههای تراموا را محاسبه کنیم رقمی میان 50 تا 60 میلیارد تومان را در بر خواهد داشت. تراموا زیبایی شهر را دوچندان کرده و در شهرهایی که توریست پذیر است نیز میتواند به عنوان جاذبه گردشگری مورد استفاد قرار گیرد ضمن اینکه استفاده از تراموا باعث کاهش آلودگی هوا نیز خواهد شد. از طرفی عمر مفید BRT بین 7تا 10 سال بوده درحالی که عمر مفید تراموا بالای 30 سال است. همچنین هر رام تراموا میتواند حداقل 300 نفر را جابهجا کند که در مقایسه با اتوبوس تعداد بالایی است.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/3222
پور رمضانعلی قهرمان مسابقات بین الملی شطرنج فرانسه شد
«حسن آدمیت»رسماً به عنوان فرماندار خمام منصوب شد
جام حذفی فوتبال؛ رستگاری ملوان در دقیقه ۱۱۹
بازگشت سپاهان مقابل ملوان در دیداری هیجان انگیز/ قوی سپید کم آورد
سوارکاران خمامی در رقابتهای استانی به ۱مدال طلا و ۲ نقره و ۱ برنز رسیدند