کد خبر: 168072 - تاریخ: یکشنبه، 3 ژوئن 2018 - 13:58

مرکز آمار؛

سن ازدواج ۳ سال و ۳ ماه بالا رفت

میانگین سنی زنان شهری در اولین ازدواج در سال ۱۳۵۵، بیست سال و دو ماه و زنان روستایی ۱۹ سال و یک ماه بوده که در سال ۱۳۹۵، به ۲۳ سال و ۴ ماه در زنان شهری و ۲۲ سال در زنان روستایی تغییر یافت.

به گزارش خوبان، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، فاصله میانگین سن در اولین ازدواجمردان نسبت به زنان در کل کشور چهار سال و ۴ ماه بیشتر است که این فاصله نسبت به سال ۱۳۵۵ تغییر معنی‌داری نیافته است به طوری که در سال ۱۳۹۵ میانگین سن در اولین ازدواج مردان ۲۷ سال و ۴ ماه و زنان ۲۳ سال در کل کشور محاسبه شده است.

این نماگر در سال ۱۳۵۵ برای مردان ۲۴ سال و یک ماه و زنان ۱۹ سال و ۷ ماه بوده است؛ به عبارتی در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۵۵ مردان و زنان به طور متوسط، ۳ سال و ۳ ماه دیرتر ازدواج کرده‌اند.

میانگین فاصله سنی مردان شهری در اولین ازدواج، نسبت به مردان روستایی در سال ۱۳۵۵، ۲ سال و ۴ ماه بوده که در سال ۱۳۹۵، به یک سال و ۳ ماه کاهش یافته است. یعنی در سال ۱۳۹۵ میانگین سن مردان شهری در اولین ازدواج، ۲۷ سال و ۸ ماه و میانگین سن مردان روستایی ۲۶ سال و ۵ ماه و در سال ۱۳۵۵، میانگین سن در اولین ازدواج مردان شهری ۲۵ سال و یک ماه و روستایی ۲۲ سال و ۷ ماه بوده است.

یعنی در شهر، سن ازدواج مردان ۲ سال و ۷ ماه و در روستا ۳ سال و ۸ ماه اضافه شده است. به عبارتی به سن ازدواج مردان روستایی نسبت به مردان شهری در سال ۱۳۹۵، در مقایسه با سال ۱۳۵۵، یکسال و یک ماه بیشتر اضافه شده است.

میانگین سنی زنان شهری در اولین ازدواج در سال ۱۳۵۵، ۲۰ سال و ۲ ماه و روستایی ۱۹ سال و یک ماه بوده که در سال ۱۳۹۵، به ۲۳ سال و ۴ ماه در زنان شهری و ۲۲ سال در زنان روستایی تغییر یافته است. همچنین میانگین سنی در اولین ازدواج زنان شهری در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۵۵، سه سال و ۲ ماه و در روستایی ۲ سال و ۹ ماه اضافه شده است.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads