کد خبر: 156766 - تاریخ: سه‌شنبه، 19 دسامبر 2017 - 22:24

29 برگزیده ششمین جشنواره نوجوان سالم تجلیل شد؛

کنعانی: خمام رده اول سواد آموزی در استان گیلان دارد/ فرحسینی :برگزار کردن کلاس‌های آموزشی برای جامعه تأثیرگزار است

فر حسینی بابیان اینکه با یک تشویق ساده می‌توان ذهن دانش آموزان را به یک سمت دیگر برد خاطرنشان کرد: برگزار کردن کلاس‌های آموزشی خیلی برای جامعه تأثیر گزار است.

به گزارش خوبان؛ 29 برگزیده ششمین جشنواره نوجوان سالم ظهر امروز با حضور سید امیر فرحسینی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان و جمعی از مسئولان بخش خمام در کانون شهید حق شناس خمام تجلیل شدند.

علی بیرامی کارشناس قرآن،و عترت و رابط پیشگری از آسیب های اجتماعی اداره آموزش و پرورش خمام در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره نوجوان سالم به تجلیل 29 نفر در ششمین جشنواره نوجوان سالم اشاره کرد و اظهار داشت: این جشنواره در قالب هفت محور دنبال شد.

بیرامی بیان اینکه جشنواره نوجوان سالم در دو بخش دانش آموزی و فرهنگیان با شرکت 480 نفر در خمام برگزار شده است، گفت: در بخش دانش آموزی این جشنواره دانش آموزان در حوزه نقاشی، مقاله نویسی، ایده پردازی، روزنامه دیواری، نرم افزارهای چند رسانه ای، فیلم کوتاه و عکس با هم به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به اینکه در بخش مقاله‌نویسی 152 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، افزود: در بخش فیلم، داستان و پویانمایی نیز 35 اثر ارسال شد.

کارشناس قرآن،و عترت و رابط پیشگری از آسیب های اجتماعی در پایان عنوان کرد: در گرایش نقاشی 86 در و در گرایش روزنامه دیواری 42 اثر به دبیرخانه ششمین جشنواره نوجوان سالم بخش خمام ارسال شد.

خمام رده اول سواد آموزی در مناطق استان گیلان دارد

محمود کنعانی رئیس آموزش و پرورش خمام در مراسم گفت: این جشنواره باهدف معرفی الگوهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس، پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر، شناسایی الگوهای موفق آموزش پیشگیری و مراقبت به کودکان و نوجوان از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره نوجوان سالم است.

وی با اشاره به اینکه در عصر کنونی باید دقت داشت تا نوجوانان و جوانان به سمت دخانیات و خشونت گرایش پیدا نکنند، گفت: در زمینه گرایش جوانان و به ویژه نوجوانان جامعه به تحصیل و فراگیری علم و دانش باید دقت داشت تا با استفاده از راهکارهای مناسب تربیتی از روی آوردن این نوجوانان به دخانیات و دیگر مسائلی که سبب بازماندن آن‌ها از تحصیل و تباه کردن آینده‌شان می‌شود جلوگیری به عمل آورد. 

رئیس آموزش و پورش خمام با اشاره به اینگه  طبق اعلام سازمان سواد آموزی گیلان خمام رده اول سواد آموزی در مناطق استان گیلان دارد افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همکاری بیشتر آموزش‌دهندگان و همکاران فرهنگی تا پایان برنامه توسعه ششم توسعه در مناطق روستایی و شهری استان بی‌سوادی در گروه سنی 10 تا49 ریشه‌کن شود.

برگزار کردن کلاس‌های آموزشی خیلی برای جامعه تأثیر گزار است

 همچنین امیر فر حسینی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان گیلان بابیان اینکه مشکلات 15 سال اخیر ما آسیب‌های اجتماعی است اظهار کرد: باید همه ارگان به هم کمک کنیم تا این مشکل را که هدف‌گذاری روی نسل جوان و دانش آموزان شده است جلویش را بگیریم و خانواده و مسئولین خود باید رعایت کنند.

وی با اذعان به اینکه افزایش اطلاعات دانش‌آموزان لغزندگی کمتری برای آنان در پی دارد تصریح کرد: اعتقادات مذهبی، ملی، سنت آداب و اخلاق ما را هدف گرفته‌اند تا به آن آسیب برسانند و هرچقدر دانش آموزان اطلاعاتشان را بالا ببرند، مطمئن باشند که دچار لغزش کمتری خواهند شد وزندگی‌شان روال طبیعی را پیگیری خواهد کرد.


معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش استان گیلان بابیان اینکه با راه‌های مختلف و هم‌ فکری حل این مشکل امکان‌پذیر خواهد بود گفت: رفع مشکل آسیب‌های اجتماعی با این روش ممکن خواهد شد که خود دانش آموزان بخواهند.

وی با اشاره به اینکه معلمی فقط آموزش نیست افزود: معلم باید با دانش آموزان ارتباط برقرار کند و در فهمیدن مطالب و درک مشکلات دانش آموزان به آن‌ها کمک کند و معلمی فقط نمره دادن نیست.

فرحسینی فر بابیان اینکه با یک تشویق ساده می‌توان ذهن دانش آموزان را به یک سمت دیگر برد خاطرنشان کرد: برگزار کردن کلاس‌های آموزشی خیلی برای جامعه تأثیر گزار است.

وی با اشاره به جشنواره کشوری پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در اسفندماه برگزار می‌شود تصریح کرد: از آثار برتر حوزه‌های مختلف پیشگیری تجلیل خواهد شد و در سطح کشور حتماً دانش آموزان گیلانی مقام‌های عالی را کسب خواهند کرد.

در ادامه این مراسم ازبرگزیده ششمین جشنواره نوجوان سالم خمام تجلیل شد.

انتهای پیام/س


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads