کد خبر: 152288 - تاریخ: دوشنبه، 23 اکتبر 2017 - 10:50

استاندار گیلان:

با تهیه سند آمایش سرزمینی می‌توان منسجم‌تر برای توسعه استان کار کرد

استاندار گیلان در نشست کارگروه تخصصی آمایش سرزمینی با بیان اینکه با تهیه سند آمایش سرزمینی می‌توان در ادامه کار منسجم‌تر برای توسعه استان کار کرد افزود : تا زمان تهیه آمایش سرزمینی استان از مسیر توسعه باز نخواهیم ماند .

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری در این نشست که در دفتر کار استاندار تشکیل گردید اقدامات صورت پذیرفته 3 ماهه در راستای تهیه آمایش سرزمینی استان را ارزشمند توصیف کرد و افزود: به هر میزان دستگاه‌ها اطلاعات دقیق‌تری را در جهت تدوین آمایش سرزمینی استان ارائه دهند قطعاً تحلیل‌های بهتری در بخش‌های مختلف صورت خواهد پذیرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان ارائه تلفیق برنامه‌های راهبردی درخواستی از سوی دستگاه‌ها در شورای برنامه ریزی را در حقیقت نوعی آمایش دانست که وضعیت استان در بخش‌های مختلف را تبیین خواهد کرد و افزود: آمایش سرزمینی ، تعارض بین سند بخشی را استخراج و راهکار ارائه خواهد داد.

دکتر سالاری بر ضرورت همراهی دستگاه‌ها در تدوین سند آمایش تأکید و با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها در جهت تهیه این سند بهره گیریم  افزود: مسئولین امر از هم اکنون باید در بحث تلفیق این برنامه‌ها آماده باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با بیان اینکه باید با دید آینده پژوهی و سناریو نگاری دریابیم که در مسیر توسعه استان چه راهی را طی و احتمالات را استحصال کنیم افزود: پس از تحلیل وضع موجود ، سناریو نگاری و در نظر گرفتن احتمالات باید احتمال قوی را انتخاب و طراحی و ترسیم فعالیت‌ها را جهت‌دهی کنیم.

استاندار گیلان راهبرد را مأموریت فعلی در تهیه آمایش سرزمینی استان دانست و افزود: بعد از آن باید در سطح کلان جهت دهی‌ها هماهنگ شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه با تهیه سند آمایش سرزمینی می‌توانیم در ادامه کار منسجم‌تر از وضع موجود کار کنیم افزود: باید کارگروهی با ساختار مطالعات راهبردی یکسان شکل گرفته تا موضوعات بخشی در آنجا بررسی و هماهنگی های لازم صورت گیرد .

استاندار گیلان با بیان اینکه در صورت نیاز نقشه برداری هوایی در استان نیزباید شکل گیرد افزود: تهیه نقشه هوایی موجب خواهد شد تا تمامی اصلاحات برروی نقشه واحد ثبت ، تبادل اطلاعات راحت‌تر و  مطالعات آمایش سرزمینی نیز برروی آن انجام گیرد.

دکتر سالاری افزود: باید نحوه بهره‌گیری از نخبگان جامعه را ساماندهی و از این ظرفیت بهره گیریم.

وی با بیان اینکه تا زمان تهیه آمایش سرزمینی استان از مسیر توسعه باز نخواهیم ماند افزود: کارهای توسعه ای استان را برمبنای سند توسعه ادامه خواهیم داد.

نماینده عالی دولت در گیلان با ابراز خرسندی از مشارکت خوب شکل گرفته در تهیه آمایش سرزمینی آن را امیدوار کننده دانست .

پیش از سخنان استاندار ، مجری طرح سند آمایش سرزمینی استان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در جهت تهیه این سند را ارائه داد.

در ادامه این نشست هر یک از اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و با رهنمود و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

انتهای پیام/987


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads