کد خبر: 238409 - تاریخ: چهارشنبه، 8 می 2024 - 11:57

مدیرکل صمت گیلان ؛

پالایشگاه صنعتی خون در گیلان احداث می‌شود

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی برای احداث پالایشگاه صنعتی خون در گیلان گفت: شرکت پلاسما درمان فارمد در زمینی به مساحت پنج هزار و ۷۰ متر با ظرفیت ۶۵۰ هزار لیتر پلاسما در سال در حال ساخت است که با راه‌اندازی آن سالانه ۶۲ میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهد شد.

به گزارش خوبان خبر؛ تیمور پورحیدری مدیرکل صمت گیلان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با سیمای مرکز گیلان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی برای احداث پالایشگاه صنعتی خون در گیلان اظهار کرد: شرکت پلاسما درمان فارمد در زمینی به مساحت پنج هزار و ۷۰ متر با ظرفیت ۶۵۰ هزار لیتر پلاسما در سال در حال ساخت است که با راه‌اندازی آن سالانه ۶۲ میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی با زیربنای هفت هزار و ۵۰۰ متر در سه طبقه در حال ساخت است، گفت: با راه‌اندازی این واحد تولیدی سالانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار ویال دارو تولید خواهد شد.

به گفته مدیرکل صمت گیلان، با بهره‌برداری از ظرفیت کامل این پالایشگاه، ۷۰ میلیون یورو درآمد بالقوه صادراتی برای کشور پیش بینی می‌شود.پورحیدری با تاکید بر لزوم ملی بودن طرح احداث پالایشگاه صنعتی خون در گیلان بیان کرد: برای احداث این واحد تولیدی علاوه بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تسهیلات ۲۰ هزار میلیارد ریالی نیز نیاز است و پیش‌بینی می‌شود با بهره برداری از این پالایشگاه زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads