کد خبر: 85151 - تاریخ: شنبه، 25 جولای 2015 - 22:02

بدون مجوز محیط زیست؛

قطع شبانه درختان 70 ساله خیابان امام خمینی (ره) رشت+ عکس

از آنجایی که محیط زیست اعلام کرده هیچ مجوزی برای قطع این درختان به شهرداری نداده است، اما مردم شهر شاهد بی خیالی مسئولانشان به این رخداد زیست محیطی هستند.

به گزارش خوبان، شهرداری رشت شامگاه جمعه علی رغم مخالفت هایی که از جانب اعضای شورا و مسئولین مربوطه بوده درختان تنومند خیابان امام خمینی(ره) رشت را که قدمتشان بیش از ۷۰ سال هم می رسید، به بهانه طرح احداث اتوبوس‌های تندرو BRT قطع  نمود!

از آنجایی که محیط زیست اعلام کرده هیچ مجوزی برای قطع این درختان به شهرداری نداده است، اما مردم شهر شاهد بی خیالی مسئولانشان به این رخداد زیست محیطی هستند.

روزهای اولی که زمزمه طرح بی آر تی در محافل شورا و شهرداری رشت صورت گرفته بود، قرار بر این شده بود که اگر بنا بر قطع این درختان ۷۰ ساله باشد، یا مقدمات انتقال درختان به نقاط دیگر شهر دنبال شود یا اینکه لااقل از ریشه قطع نشوند؛ اما نه تنها شهرداری این کارها را نکرد بلکه تنه درختان را هم تبدیل به الوار برای مصارف خود نمود!

حال سوالی که این روزها مردم شهر دوست دارند جوابش را از زبان استاندار گیلان، مدیرکل محیط زیست و مسئولان مربوطه بشوند این است که سکوت و عدم برخوردشان درخصوص این آسیب بزرگی که به شهر وارد شده چه دلیلی دارد؟!

 

1 2 3 4 5 6

 

منبع: 8دی نیوز

انتهای پیام/37


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۷

  1. د
     | 2015/07/26 - 09:01
    پاسخ

    درصورتیکه کار کارشناسی شده بود باید به مردم اطلاع داده می شد
    در صورتیکه برای جبران درخت کاشته شده بود باید قبلا اطلاع میدادند حریم جنگل های هزاران ساله هیرکانی را تخریب و با حصار کشی اعلام پارک میکنند که انرا جزو اقدامات خود در توجه به محیط زیست میدانند و جز زمین خواری نیست!
    در جاهای دیگر دنیا چگونه ناوگان حمل و نقل شان را توسعه میدهند
    مسئولین محترم برای حفظ حریم رودخانه ها هیچ کاری انجام نمیدهند
    یک خبرنگار آگاه شروع کند تمام اتوبوسهای رشت رابشمرد و صرفا از ظاهرشان بشمرد که آیا 10 تا اتوبوس تمیز و بدرد بخور در این شهر راه میرود؟ خیر! میشد 100تا اتوبوس نو وارد این شهر کرد و 20 مسسیر اتوبوس را اصلاح کرد و رونق داد بعد به فکر brt افتاد

  2. د
     | 2015/07/26 - 09:03
    پاسخ

    2
    پیشنهاد میکنم نام شهردار و تمام دست اندرکاران کارشناسان مطالعه کننده و ارزیابی کننده که این طرح را توصیه کرده اند روی بنری یا تابلویی حک و در سراسر مسیر نصب شود تا مردم بفهمند
    اولا ایا مطالعه شده و کارشناسی در کار بوده یا خیر؟
    بعد هم از کارشناسان تقدیر کنند و در دفعات بعد از نظرات کارشناسی شان استفاده کنند

  3. رضا
     | 2015/07/27 - 12:17
    پاسخ
    +1
    0

    متاسفانه در گیلان هر شخصی با هر میزان تجربه و سواد وارد پست های کلیدی می شود و با این طرز فکر که ولی نعمت مردم و بزرگتر مردم است هر کاری را که دلش می خواهد انجام می دهد. به نظر من بلافاصله باید نسبت به دستگیری افرادی که مرتکب این گونه تخلفات می شند اقدام کرد. مگر می شود این تعداد درخت پلاک دارد که بعضی حتی حفاظت شده هستند قطع بشه و کسی چیزی نگه در ثانی طرح بی ار تی با چه توجیهی در حال اجرا است کم کردن عرض معابر پیاده رو با توجیه چه مقام مسئولی اجرا شده .
    تردد خودرو در نزدیکی ابنیه موجبات سست شدن پی ساختمانهای با قدمت محور مورد نظر شده و ایجاد خطرات ثانوی رو هم به همراه خواهد داشت.

  4. علي
     | 2015/07/29 - 16:22
    پاسخ
    +1
    0

    اين شهردار خاطرات مردم رشت خاطرات 70 ساله را همراه با درختان اين خيابان قطع كرد

  5. آرمان
     | 2015/07/31 - 17:08
    پاسخ
    +1
    0

    واقعا دیگه بعضی از مسئولین شورشو در آورند آخه یکی پیدا نمیشه جلو اینا رو بگیره؟آقایون عرضه ندارن جلو اختلاس ها رو بگیرند لااقل جلو اینا رو بگیرند……ای بابا جا بعضی از این آقایون مجسمه میذاشتیم نفع اش بیشتر بود

  6. سفید پلت
     | 2015/08/9 - 02:58
    پاسخ

    این طرح از الان با شکست مواجه است.
    حریم پیاده رو جز حریم های عمومی محسوب میشه و عموم مردم از آن استفاده میکنند افزایش وسعت عرض خیابان بدون نظر سنجی از مردم تجاوز به حریم تک تک افراد پیاده میباشد.هنوز آقای شهردار تفهیم نشدند که باید اجازه بپرسند و طرح توسعه بی ار تی رو در داخل. حریم عمومی اجرا نکنند.به زودی زود شاهد اتفاقات پیش بینی نشده در این محدوده باشید چرا که حافظه تاریخی مردمان این شهر مشکلات این خیابان را از یاد نبرده است.درختان این شهر یک شبه نابود شدند و این درحالی است که در میدان فرهنگ همین شهرداری طرح شما برای شهرتان چه کار کرده آید را برگزار میکند و عموم مردم را دعوت میکند با هدیه یک گلدان به فضای سبز شهرتان کمک کنید.جای بسی تامل دارد چه کسانی بر کرسی قدرت نشسته اند.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads