کد خبر: 57663 - تاریخ: شنبه، 16 آگوست 2014 - 12:28

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام؛

ظرفیت «سیاست آتش بس و نقض» صهیونیست ها رو به اتمام است/ مقاومت مردم غزه كارآمدى گفتمان مقاومت را ثابت نمود

امام جمعه خمام گفت: مقاومت مردم غزه بار ديگر كارآمدى گفتمان مقاومت را ثابت نمود و روند اضمحلال رژيم صهيونيستى را تسريع کرد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام، غیبت را از جمله بزرگ ترین گناهان کبیره در اسلام برشمرد و افزود: اسلام براى مسئله وحدت و يكپارچگى جامعه اسلامى و انسجام و استحكام آن اهميت فـوق العاده اى قائل است، هر چيز اين وحدت را تحكيم كند مورد علاقه اسلام است، و هـر چـيـز آن را تـضـعـيـف نـمـايـد مـنـفـور اسـت، و غـيـبـت يـكـى از عوامل مهم تضعيف ايـنـهـا است.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در 26 مرداد ماه سال 1369، این پیروزی را يکي از پيروزي هاي درخشان ملت ايران خواند و اظهار داشت: آزادگان سرافراز ما با ورود به ميهن اسلامي پس از بوسه به خاک ايران و ريختن اشک شوق به زيارت مرقد مطهر حضرت امام خميني(ره) رفتند و سپس با جانشين خلف وي، حضرت آيت الله خامنه اي بيعت نمودند.

 

خطیب جمعه خمام با اشاره به سالروز کودتای آمریکا علیه نهضت ملی ایران در 28 مرداد ماه سال 1332، اختلاف و شکاف بين جبهه ملي و مذهبي را عامل سو استفاده دشمنان دانست و تصریح کرد:  پس از اين کودتا، اوضاع ايران کاملاً وفق مراد آمريکا گرديد و آن دولت استکباري بر تمامي جريان ها و امور کشور ايران، خيمه زد تا اينکه انقلاب اسلامي ايران به رهبري حضرت امام خميني(ره) همه بساط آنها را برچيد.

 

حجت الاسلام دکتر عاشوری با اشاره به جنگ اخیر صهیونیست ها علیه غزه، وضعیت صهیونیست ها به لحاظ افکار عمومی جهانیان را در جنگ اخیر بسیار خراب توصیف نمود و ادامه داد: صهيونيست‌هاي کودک‌کش و جنايتکار متوجه شده‌اند با وجود داشتن تسليحات برتر و کافي، قادر به ادامه جنگ براي مدت طولاني نيستند.

 

وی با بیان این که همه شواهد موجود گواهي مي‌دهد که ملت فلسطين و نيروهاي مقاومت براي يک جنگ طولاني و ويرانگر در آمادگي کامل به‌سر مي‌برند، گفت:  اصرار و کلام قاطع فلسطينيان درباره رفع محاصره غزه و ساير شروط تحقق يک آتش‌بس پايدار، داراي پشتوانه قوي و بر پايه شناخت درست از مسائل ميداني نبرد است.

 

امام جمعه خمام ادامه داد: این در حالی است که مطالبه صهيونيست‌ها براي خلع سلاح مقاومت تنها به‌کارگيري واژگاني است که مدعيان آن، بيش از ديگران به واهي بودن آن آگاهند. به نظر مي‌رسد صهيونيست‌ها قصد دارند همچنان از سياست «آتش‌بس و نقض» استفاده کنند؛ اما ظرفيت اين سياست نيز رو به اتمام است و صهيونيست‌ها بايد آماده تسليم شوند.

 

حجت الاسلام عاشوری در پایان با بیان این که دستاوردهاي مقاومت در جنگ اخير غزه نسبت به جنگ‏هاى قبلي 22 روزه و 8 روزه، بسيار عميق ‏تر و گسترده ‏تر بود اظهار داشت: این دستاوردها تأثير زيادى در آينده‏ فلسطين و فروپاشى رژيم صهيونيستى خواهد داشت.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads