کد خبر: 79881 - تاریخ: پنج‌شنبه، 21 می 2015 - 13:32

معاون سیاسی، امنیتی استاندار گیلان خبر داد:

افزایش طرح های سالم سازی دریا به 67 واحد

محمد احمدی پور گفت: برای رفاه بیشتر گردشگران در فصل تابستان امسال، تعداد طرح های سالم سازی در این استان به 67 طرح افزایش می یابد.

به گزارش خوبان، محمد احمدی پور روز پنجشنبه در در مصاحبه با ایرنا افزود: هم اینک 52 طرح سالم سازی دریا در سطح سواحل استان گیلان موجود است که امسال 15 طرح دیگر نیز به تعداد طرح های قبلی اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها، فرمانداری ها، دهیاری ها و بخش خصوصی در رونق طرح های سالم سازی دریا نقش دارند، اضافه کرد: سال گذشته از مجموع اعتبار ملی پیشنهادی 260 میلیارد ریال، 50 میلیارد ریال برای طرح های سالم سازی دریا در استان گیلان اختصاص یافت که این میزان اعتبار صرف توسعه عمرانی و تجهیزاتی این طرح ها شد.

وی اعتبارات پیشنهادی امسال وزارت کشور را 750 میلیارد ریال برای طرح های سالم سازی دریا عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال اعتبار خوبی برای توسعه طرح های سالم سازی دریا به استان گیلان اختصاص یابد.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه امسال تدابیر ویژه ای برای بهبود کیفیت طرح های سالم سازی اندیشیده شده، افزود: توسعه کیفی طرح های سالم سازی دریا در دستور کار دولت قرار دارد.

احمدی پور ادامه داد: توسعه طرح های دریا با اجرای برنامه های فرهنگی، اشتغال زایی و رضایتمندی شهروندان گیلانی و سایر هم وطنان گردشگر را در پی خواهد شد.

وی در خصوص توسعه طرح های سالم سازی دریا در 18 کیلومتر نوار ساحلی آستارا اضافه کرد: هم اینک دو طرح سالم سازی در شهرستان آستارا وجود دارد که پیش بینی می شود امسال سه طرح دیگر به تعداد طرح های موجود اضافه شود.

احمدی پور گفت: شهرستان آستارا از ظرفیت خوبی برای توسعه طرح های سالم سازی برخوردار است.

گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان، دارای 300 کیلومتر نوار ساحلی است.

در طول تابستان سال گذشته 33 طرح سالم سازی شامل 66 شناگاه برای استفاده گردشگران راه اندازی شده بود.

انتهای پیام/39


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads