کد خبر: 12193 - تاریخ: دوشنبه، 19 نوامبر 2012 - 11:17

اگر هفته آینده دولت سفری به گیلان داشته باشد اینها جرات می‌کردند پول چای را ندهند؟

وقتی وزیری یا رئیس جمهور قرار است بیاید اول تماس می گیرد که مشکلات حل شود تا کمترین تنش را داشته باشیم.اگر هفته آینده هیئت دولت سفری به استان گیلان داشته باشند اینها جرات می کردند پول چای را ندهند؟

به گزارش خوبان، پایگاه خبری تحلیلی لاهیجان گفتگویی با حجت الاسلام رنجبر انجام داد که به قرار زیر است:

لاهیجان امام جمعه شهرستان لاهیجان دلگرمی به دولت و نظام را منوط به دلسوزی مسئولین برای این کشاورزان دانسته و افزود: در بحث چای چرا دچار روزمرگی شدیم , یعنی حق کشاورز را که این قدر زحمت کشیده و در روایات ما نیز توسعه شده که حق کارگر را تا عرقش خشک نشده مزدش را داد باید قطره چکانی دهیم, مال کشاورز , زحمت کشیده او را تصرف کردیم و داریم در جاههای دیگر استفاده می کنیم.

اگر می خواهیم عدالت رعایت شود باید مطالبات با سودش پرداخت شود ,با این بالا رفتن نرخها قدرت خرید نیز کاهش یافته , با احتساب درصد تورم کشاورز چقدر متضرر شده , مطالباتی که قرار بود برج دوم واریز شود تا به امروز قریب به ۶ماه به تاخیر افتاده است .

وی مسائل اقتصادی را مهمترین مشکل چای کاران دانسته و تصریح کرد: مسائل خرید لوازم تحصیلی برای دانش آموزان  که درماههای شهریور تا آبان  باید تهیه شود به دلیل عدم پرداخت مطالبات چای کاران انجام نشده است , ما ازطرفی تشویق به تحصیل می کنیم ولی با این گرانی ها توان اسکان دانش آموز و دانشجویی که از روستا می آید درشهر نیست و  او ناچارا باید رفت و آمد کنند و از این رو شرایط حمل و نقل و خوراک و پوشاک و مسائل دیگر نیز که هزینه های خاص خودش را دارد.

از طرف  دیگر با وارد شدن به ماه محرم که بخش عمده ای ازمخارج آن مثل علم بندی , مجمع دهی , مهمانداری ودعوت مداح با بودجه همین کشاورزان و روستائیان که اکثر اقشار مقید و دیندار ما از همین مردم روستا می باشند تامین میشود.

.ایشان متذکر شدند: از طرفی دیگر ما انتخابات ریاست جمهوری در پیش رو داریم ,اگر میخواهیم مردم پایبند به نظام جمهوری اسلامی باشند  و دلگرم به دولت جمهوری اسلامی باشند که هستند , دلگرمی به دولت جمهوری اسلامی وقتی ست  که دولت برای اینها دل بسوزاند , وقتی وزیری یا رئیس جمهور قرار است بیاید اول تماس می گیرد که مشکلات حل شود تا  کمترین تنش را داشته باشیم , اما وقتی سفری یا برنامه ای ندارند اگر استانی یا مردمی می سوزند فعلا پشت گوش بیندازیم و اهمیتی ندهیم.اگر هفته آینده هیئت دولت سفری به استان گیلان داشته باشند اینها جرات می کردند پول چای را ندهند؟

.امام جمعه شهرستان لاهیجان سوالی از مسئولین بانکی کشور پرسیده که :چطور است که مطالبات ۱۰۰۰میلیاردی بدهکاران بانکی را رها کرده و فقط مطالبات چای کاران مانده و باید به دادگستری معرفی شوند؟

.حجت الاسلام حامد رنجبر تصریح کرد:عدم تدبیر و سوء مدیریت به جامع ضربه می زند , مشورت درست با افرادی که درخط مقدم هستند انجام نمی دهند , ما  هنوز تعریف درستی  از گلوگاه های تولید چای نداریم , مسائل چای را همیشه مُسکنی حل کردیم .

گزارشات نوعا جامع نیست , طرح و برنامه هایی که اگر باشد عملی نیست و یا عملی نمی شود.بالاخره تکلیف کشاورز باید مشخص شود, آیا نظام جمهوری اسلامی می خواهد اهمیت قائل شود یا خیر؟

انتهای پیام/81


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads