کد خبر: 103030 - تاریخ: شنبه، 30 ژانویه 2016 - 22:46

محققان دانشگاه واشنگتن؛

چربی‌های مواد غذایی را از این فیلتر عبور دهید

محققان دانشگاه واشنگتن نرم‌افزار لیزری برای تشخیص چربی و کالری مواد غذایی طراحی کردند.

به گزارش خوبان، به نقل از باشگاه خبرنگاران، برنامه‌های نرم‌افزاری زیادی در بازار الکترونیک وجود دارد که به مصرف‌کننده مقدار کالری و چربی را نشان می‌دهد اما درصد خطای آن ها بسیار بالاست، محققان اخیرا گوشی هوشمندی طراحی کرده اند که با استفاده از لیزر ماژول به کد کالا ارسال سپس مشخصات آن ماده غذایی را برای کاربر به نمایش درمی‌آورد.

گفتنی است؛ این لیزر که در قسمت زیر دوربین گوشی‌های هوشمند قرار دارد با عکس گرفتن از مواد غذایی مقدار کالری آن در صفحه نمایش گوشی نشان داده می‌شود.

این نرم‌افزار قادر است با استفاده از میکروفن گوشی اطلاعات لازم و برنامه‌ریزی مناسبی جهت مصرف آن را به صاحبان این گوشی دهد و این نرم‌افزار به پایگاهی به بزرگی بیش از 9000 داده غذایی به صورت آنلاین متصل است.

از ویژگی دیگر این برنامه این است که برای غذاهایی مانند سوپ که از چندین مواد غذایی تشکیل شده است، با استفاده از اطلاعات خود، دستورالعمل مناسب برای مصرف آن را به افراد ارائه می‌دهد.

طی آزمایشی که از 100 نمونه ماده غذایی انجام شده است درصد درستی این نرم افزار 87/91 درصد بوده و این می‌تواند جایگزین روش‌های سنتی و کاغذی مدیریت وزن باشد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads