کد خبر: 9296 - تاریخ: پنج‌شنبه، 11 اکتبر 2012 - 10:10

ترکیه، هواپیمای سوری را مجبور به فرود کرد

ترکیه چهارشنبه شب یک فروند هواپیمای مسافربری سوریه را به دلیل سوء ظن به حمل تسلیحات نظامی در فرودگاه آنکارا مجبور به فرود اجباری کرد.

به گزارش خوبان به نقل از ایرنا: این هواپیما که از مسکو عازم دمشق بود توسط جنگنده اف – 16 نیروی هوایی ترکیه به دلیل سوء ظن به حمل تسلیحات نظامی در فرودگاه آنکارا مجبور به فرود اجباری شد.

شبکه های خبری ترکیه این خبر را با کد فوری مخابره کرده اند ولی هنوز مقامات ترکیه در این خصوص اظهار نظر رسمی نکرده اند.

واحد مرکزی خبر در این زمینه نوشت:

این هواپیما که از مسکو عازم دمشق بود توسط جنگنده اف – 16 نیروی هوایی ترکیه به دلیل سوء ظن به حمل تسلیحات نظامی در فرودگاه آنکارا مجبور به فرود اجباری شد.

رسانه های ترکیه از فرود اجباری یک فروند هواپیمای مسافربری سوریه در فرودگاه اسن بوغای آنکارا خبر دادند.
پایگاه اینترنتی سی ان ان ترک نوشت وزارت امور خارجه ترکیه ظهر امروز در بخشنامه ای با کد فوری ، با اشاره به ناامن بودن حریم هوایی سوریه ، از شرکت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایر) خواست تا همه پروازهای خود به سوریه ، عربستان و پروازهایی که از حریم هوایی سوریه می گذرد را تا اطلاع بعدی لغو کند.

در گزارش خبری سی ان ان ترک آمده است در همین باره ، یک فروند هواپیمای مسافری سوریه آ-320 که بعد از ظهر امروز از فرودگاه مسکو پرواز کرد و عازم سوریه بود ، حوالی ساعت 17.15 به وقت محلی (17.45 به وقت تهران) به وسیله جنگنده های اف – 16 ترکیه مجبور به فرود در فرودگاه اسن بوغای آنکارا شد.

بنا بر گزارش های دریافتی ؛ نیروهای ویژه مبارزه با ترور ترکیه به منظور تدابیر امنیتی هنگام فرود هواپیمای سوری در محل حضور داشتند.

همچنین یک فروند هواپیمای مسافری ترکیش ایر که از بورسا عازم جده بود نیز به همین علت حوالی ساعت 18.30 به وقت محلی (19.00 به وقت تهران) مجبور به فرود در فرودگاه آدانا شد.

شبکه العربیه خبر داد به دستور مقامات ترکیه یکی از محموله های “مشکوک” این هواپیمای مسافربری مصادر شده است.

مقامات ترکیه گفته اند این هواپیما را به دلیل احتمال حمل سلاح در مسیر مسکو – دمشق، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه آنکارا کردند.

شبکه العربیه تصاویری را به طور زنده از این هواپیما در فرودگاه آنکارا پخش کرد و گفت این محموله شامل قطعات تسلیحات است.

احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه هم گفت محموله مخالف قوانین در این هواپیما مصادره شده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads