کد خبر: 8886 - تاریخ: جمعه، 5 اکتبر 2012 - 22:15

مردم فرافکنی هیچ یک از مسئولان را قبول نمی‌کنند

اگر می‌دانستید که نمی‌توانید در مقابل این مشکلات و بحران‌ها ایستادگی کنید اما، به مردم گفتید که می‌توانید، بی‌شک در حق مردم خیانت کرده‌اید و در این ارتباط نیز اگر می‌توانید کاری انجام دهید و آن را انجام نمی‌دهید و وارد عرصه نمی‌شوید، حکم منافق دارید.

به گزارش خوبان به نقل از فارس:  آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز و در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: اکنون و در این برهه زمانی موقعیت سیاسی اجتماعی ایران بیش از سایر دوران‌ها دارای اهمیت است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: امروز از نظر وضعیت سیاسی، کشور در وضعیت بی‌نظیری قرار گرفته است؛ به گونه‌ای که در تاریخ چند هزار ساله کشور این قدرت، عزت و عظمت در عرصه بین‌المللی که آمیخته با محبوبیت برای ایرانی و ایرانیان باشد، وجود نداشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به کشورگشایی‌های امپراتوری‌های دوران‌های گذشته ایران باستان اشاره کرد و افزود: ممکن است در تاریخ گذشته ایران باستان امپراتورهای ابرقدرت با خونریزی و شمشیر زدن شوکتی به نام ایران را در چشم جهانیان نمایان کرده باشند اما آنچه که در رابطه با این شوکت می‌توان گفت این است که این شوکت آمیخته با نفرت و انزجار از ایرانی بود.

وی افزود: اکنون اقتدار ایران اسلامی که در همه عرصه‌ها برای ایران محقق شده است برا هر انسان موحد که در روی این کره زمین زندگی می‌کند نشانی از عظمت توأم با محبوبیت است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: دشمن در 33 سال گذشته با ما در نبرد بوده است و در تمام این مدت شکست‌هایی را متحمل شده است که بی‌شک این شکست‌ها سبب عصبانیت استکبار جهانی شده است، آن‌گونه که برای رفع این عصبانیت اقدام به اهانت به ساحت قدسی رسول‌الله می‌کنند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: موقعیت سیاسی امروز ما و شکست‌های پیاپی دشمن سبب شده که در عرصه‌های گوناگون استکبار جهانی دست به هر کاری بزند حال آنکه ممکن است این کار به ضرر خود او باشد همانند اهانت به حضرت محمد (ص) که سبب شد جبهه ضد رژیم صهیونیستی که محدود و عمدتا ایرانی بود اکنون به همه بلادهای اسلامی کشیده شود.

وی با اشاره به برخی از اقدامات استکبار جهانی در عرصه بین‌المللی و به ویژه بحث سوریه گفت: دشمن می‌خواهد ناتو را وارد سوریه کند که بی‌شک نیز در این عرصه شکست می‌خورد.

علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود به فشارهای اقتصادی دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن امروز عرصه اقتصادی را هدف خود قرار داده است و در این ارتباط سعی دارد با فشارهای معیشتی مردم را از نظام ناامید کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به زائران و نمازگزاران مشهد با بیان اینکه اکنون سه سخن با شما مردم و مسئولان دارم، افزود: سخن اول من خطاب به شما ملت شریف است که 33 سال و با وجود تمام دشمنی‌های استکبار پای این نظام ایستاده‌اید و عقب‌نشینی نکرده‌اید اکنون نیز دشمن تهاجم اقتصادی را هدف قرار داده است که با راهکار مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی می‌توانید این تهاجم را با شکست مواجه کنید.

وی به مسئله ارز و نوسانات ارز و دلار در چند هفته اخیر اشاره کرد و ادامه داد: اکنون مسئله ارز از صرافی‌ها خارج شده است و سرنوشت قیمت ارز را عده‌ای سوداگر در انبارهای کالا رقم می‌زنند.

امام جمعه مشهد گفت: عده‌ای سوداگر، برنج، روغن و دیگر کالاهای اساسی مردم را در انبارها با هدف بالا رفتن نرخ ارز نگه داشته‌اند که این مستلزم برخورد قاطع قوه قضائیه برای مقابله با این سوداگران است.

وی افزود: بی‌شک انبار کردن کالا از سوی این سوداگران سودجو مصداق احتکار و محکوم به مصادره کالا است.

علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان کشور گفت: مردم ایران مردمی ولایتمدار و دینی هستند و در مقابل تمام مشکلات تاکنون ایستاده‌اند و پس از این نیز به راه خود ادامه خواهند داد اما شما به عنوان مسئول در برابر زندگی و معیشت این مردم مسئولیت دارید.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: روزی که رأی گرفتید و ادعا کردید می‌توانید، آیا می‌دانستید این کشور و مردم انقلابی هستند یا نه؟ اگر می‌دانستید که این کشور و این ملت انقلابی هستند و در برابر استکبار در حال مقابله و ایستادگی هستند پس باید آماده مقابله با هرگونه مشکل و بحرانی که استکبار برای این ملت ایجاد می‌کند، باشید.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اگر می‌دانستید که نمی‌توانید در مقابل این مشکلات و بحران‌ها ایستادگی کنید اما، به مردم گفتید که می‌توانید، بی‌شک در حق مردم خیانت کرده‌اید و در این ارتباط نیز اگر می‌توانید کاری انجام دهید و آن را انجام نمی‌دهید و وارد عرصه نمی‌شوید، حکم منافق دارید.

وی در پایان خطبه‌های امروز نمازجمعه مشهد خاطرنشان کرد: مردم فرافکنی هیچ یک از مسئولان را قبول نمی‌کنند، چرا که این ملت خاطره‌ای تلخ از فرافکنی مسئولان دارد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads