کد خبر: 8103 - تاریخ: یکشنبه، 23 سپتامبر 2012 - 23:13

تکمیلی/ سایت ‘جی میل’ فیلتر شد +علت فیلترینگ

دبیر کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه از فیلتر شدن جی میل داد.

به گزارش خوبان به نقل از جهان:  عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه در گفت وگو با بخش خبری 20:30 از فيلتر شدن سايت آمريکايي گوگل و جي ميل تا ساعتي ديگر خبر داد. این خبر را باشگاه خبرنگاران اعلام کرد.

خرم آبادي در توضيح خبر فوق گفت: به دليل درخواست‌هاي مکرر مردمي، سايت گوگل و جي ميل تا ساعتي ديگر در سراسر کشور فيلتر مي‌شوند.

وي در خصوص مدت زمان فيلتر اين سايت نيز گفت: گوگل و جي ميل تا اطلاع ثانوي در سراسر کشور فيلتر خواهند بود.

او توضیحات بیشتری در این باره نداد اما یک مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود، با بیان اینکه صفحه جستجوی گوگل فیلتر نمی‌شود، به نسیم گفت: شرکت گوگل با انتقال محتواهای موهن، غیراخلاقی و غیرمتعارف به فضای سرویس جی‌میل خود با دامنه امن Https برخلاف قوانین کشور عمل کرده است و از آنجا که امکان فیلتر شدن بخشی از این دامنه به صورت مجزا وجود ندارد، تمام سرویس امن گوگل با دامنه \\:Https از دسترس خارج می‌شود. این اقدام در حالی است که بارها در مکاتبات مختلف از شرکت گوگل خواسته شده بود تا به قوانین کشور احترام بگذارد.

به گزارش خبرنگار جهان،‌ سایت جی میل از حدود ساعت 22 یکشنبه شب از دسترس کاربران خارج شد.

عصر امروز هم مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی “فرا” با صدور اطلاعيه‌اي در محکومیت توهین به پیامبر(ص)، از فعالان حوزه فضای مجازی دعوت كرد: “تا ضمن تداوم اعلام انزجار از سرویس دهنده های اینترنتی حامی محتواهای موهن به پیامبران عظیم الشان الهی، در اعتراض به عدم اقدام شایسته از سوی شرکت گوگل مبنی بر توجه به خواست مردم دنیا و اصرار بر عدم حذف محتوای موهن به پیامبر اسلام از روی سرورهای خود بویژه در جستجوگر گوگل و یوتیوب، به مدت 2 روز طی روزهای دوشنبه و سه شنبه سوم و چهارم مهر ماه جاری مطابق با 24 و 25 سپتامبر میلادی استفاده از سرویسهای اینترنتی گوگل را متوقف کنند و گوگل را از اولویت استفاده خود در فضای مجازی کنار بگذارند.”

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads