کد خبر: 7603 - تاریخ: یکشنبه، 16 سپتامبر 2012 - 21:35

عشق خالصانه ملاک موفقیت یک بازیگر است

هومن سیدی متولد سال 59 در رشت است و پس از پایان دوره متوسطه و دریافت دیپلم گرافیک، کار خود را با حضور در کلاس‌های انجمن سینمای جوان و کارگاه هنر سروش رشت و ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرد

 

به گزارش خوبان به نقل از فارس: هومن سیدی در مراسم نکوداشت از وی در سالن وارش مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با اشاره به اینکه حرفه بازیگری به تمرین و تجربه همراه با عشق خالصانه نیاز دارد، اظهار کرد: کسی که در حرفه بازیگری این ملاک‌ها را رعایت کند، موفق می‌شود.

وی ساخت و حضور در فیلم‌های کوتاه را نقش موثری در رشد خود عنوان کرد و افزود: کسانی که علاقه‌مند به کار فیلمسازی هستند حتی می‌توانند با دوربین‌های کوچک تلفن همراه خود فیلم کوتاه بسازند و پیشرفت کنند.

بازیگر و فیلمساز جوان گیلانی دلیل ورود به فیلمسازی را گفتن حرف‌های جدید ذکر کرد و گفت: در آغاز کار به این فکر می‌کردم که حرف‌های جدیدی برای گفتن دارم و به همین دلیل با ساخت فیلم‌های بلند و کوتاه وارد این عرصه شدم.

وی با اشاره به فیلم خود با عنوان «آفریقا»، اضافه کرد: این فیلم نتیجه تفکرات بنده و خانم آزاده صمدی است و بخش زیادی از این فیلم را مدیون فیلم‌های قبلی خود هستم.

سیدی ادامه داد: در مدت دو سال و نیم که از ساخت این فیلم گذشته است بسیاری از این فیلم رضایت داشته‌اند و برای من مهم است که مردم و کارشناسان از آن راضی‌ باشند.

وی دلیل انتخاب نام آفریقا برای این فیلم را وجود یک جنگل در ذهن خود و تعبیر از محتوای آن عنوان کرد و افزود: شخصیت‌های به کار رفته در فیلم آفریقا برای بنده بسیار دوست‌داشتنی و قابل احترام بودند.

بازیگر و فیلمساز جوان گیلانی، وجود دغدغه‌های جامعه و مشکلات روزمره مردم را دلیل روی آوردن خود به فیلم‌سازی ذکر کرد و افزود: هر زمان احساس کنم که چنین مسایلی وجود دارد باز هم فیلم خواهم ساخت اما اکنون فیلمی در دست ساخت ندارم.

به گزارش فارس، هومن سیدی متولد سال 59 در رشت است و پس از پایان دوره متوسطه و دریافت دیپلم گرافیک، کار خود را با حضور در کلاس‌های انجمن سینمای جوان و کارگاه هنر سروش رشت و ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرد سپس به تهران رفت و در کلاس‌های بازیگری کارنامه (با مدیریت پرویز پرستویی) شرکت کرد.

وی نخستین فعالیت حرفه‌ای‌اش را با حضور در فیلم «یک تکه نان» کمال تبریزی تجربه کرد و سپس نقش کوتاهی را در «چهارشنبه‌سوری» اصغر فرهادی ایفا کرد و برای بازی در نقش اصلی «پابرهنه در بهشت» بهرام توکلی انتخاب شد و آرش معیریان نیز از او در فیلم «آن که دریا می‌رود» بهره برد.

سیدی در تئاتر «همسایه آقا» حسین کیانی نیز به ایفای نقش پرداخت و در پرونده وی بازی در سریال «راه بی‌پایان» ساخته همایون اسعدیان و تله‌فیلم «سایاب» محمدعلی سجادی بوده است و در سریال‌های «راه بی پایان» و «سی‌امین روز» با همسرش آزاده صمدی همبازی بود.

از کارهای دیگر او بازی در سریال «تا ثریا» ساخته سیروس مقدم و تله ‌فیلم «قصه داوود و قمری» ساخته آیدا پناهنده می‌توان نام برد.

وی پس از ساخت چند فیلم کوتاه از جمله فیلم «35 متری سطح آب» و «دندان آبی» که به خاطر آنها جوایز متعددی از جشنواره فیلم کوتاه تهران کسب کرد، نخستین فیلم بلند خود را در سال 89 با نام «آفریقا» کارگردانی کرد.

این فیلم در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر (بخش آثار ویدیویی) جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول زن (آزاده صمدی) را از آن خود کرد و سیدی به غیر از کارگردانی، به عنوان نویسنده، تدوینگر و بازیگر نیز در این اثر حضور داشت که شهاب حسینی یکی از بازیگران این فیلم بود.

در پایان مراسم مذکور با اهدای لوح تقدیر و هدیه از این هنرمند گیلانی تجلیل به عمل ‌آمد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads