کد خبر: 7191 - تاریخ: دوشنبه، 10 سپتامبر 2012 - 17:23

افتتاح تالار مرکزی رشت در خرداد 92

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان زیربنای تالار مرکزی رشت را 12 هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: تالار مرکزی رشت از شاخص‌های فرهنگی گیلان است و 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس:  حمید حاذق نیکرو عصر یکشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت اجرایی پروژه‌های مهر ماندگار گیلان با اشاره به تالار مرکزی رشت اظهار کرد: تالار مذکور از مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت به گیلان است و جزو طرح‌های مهر ماندگار محسوب می‌شود.

وی زیربنای تالار مرکزی رشت را 12 هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: تالار مرکزی رشت از شاخص‌های فرهنگی گیلان است و 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حاذق نیکرو با بیان اینکه تالار مرکزی رشت دارای چهار سالن است، تصریح کرد: سالن همایش و کنسرت‌هال تعداد یک‌هزار نفر ظرفیت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ظرفیت سالن تخصصی تئاتر تالار مرکزی رشت را 450 نفر خواند و بیان کرد: سالن موسیقی سنتی تعداد 200 نفر ظرفیت دارد و سالن تخصصی تمرین نمایش با ظرفیت 150 نفر در حال احداث است.

وی فضاهای گالری، انتظار، اداری و خدماتی را از دیگر فضاهای تالار مرکزی رشت ذکر کرد و گفت: 60 میلیارد ریال تاکنون برای احداث تالار مذکور هزینه شده ضمن اینکه 15 میلیارد ریال برای خرید زمین پرداخت شده و بخشی از آن هنوز باقی مانده است.

حاذق نیکرو اتمام تالار مرکزی رشت را نیازمند 70 میلیارد ریال اعتبار دانست و ابراز کرد: مشکلی از حیث اعتبار وجود ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از افتتاح تالار مرکزی رشت در خرداد سال 92 خبر داد و اذعان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از پروژه مذکور تامین اعتبار آن را بر عهده گرفته است.

وی برخی مشکلات را موجب عقب افتادن بهره‌برداری از تالار مرکزی رشت برشمرد و اظهار کرد: 300 متر از فضای سبز زمین مجاور تالار در حوزه شهرداری قرار دارد و برای احداث تاسیسات گرمایشی و سرمایشی مورد نیاز است.

حاذق نیکرو با اشاره به خرید تجهیزات گرمایشی و سرمایشی برای تالار مرکزی رشت، یادآور شد: تاکید استاندار می‌تواند در برطرف کردن مشکلات راهگشا باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ورودی، پارکینگ و محوطه را از دیگر نیازهای تالار مرکزی رشت عنوان کرد و افزود: حدود 7 هزار متر برای موارد مذکور نیاز است و زمین در جوار تالار وجود دارد اما متعلق به مالکان بخش خصوصی است.

وی کاربری زمین جوار تالار مرکزی رشت را فضای سبز دانست و تصریح کرد: راهکارهایی برای تملک زمین مانند تعویض و جابه‌جایی وجود دارد و بخشی از آن را می‌توان از طریق استان، شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری کرده و برای خرید مکان وارد عمل شویم تا در آینده مشکلی نداشته باشیم.

نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. اجاقلو
     | 2012/09/28 - 20:11
    پاسخ

    ma nazaer khodemono age bayan konim shoma be nazaremon ehteram mizarid?age ro harfeton mimonid va nazare ma baraton ghabele ehterame bad az etmame porozhe hatman ye mazerat khahi az hamsaye ha be khosos khanevadeye ojaghlo va zanjani anjam bedid chon age razi nabashan on 2nya yaghatono migiran l az mosole sayt khaheshmandam in matlabo be goshe masolin beresonan ma kheyli to in 5sal azyat shodim

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads