کد خبر: 6821 - تاریخ: پنج‌شنبه، 6 سپتامبر 2012 - 17:40

قطعه نام‌آوران در آرامستان رشت نامگذاری شود

برای کسانی که اعضای بدن آنها پس از مرگ مغزی اهدا می‌شود قطعه‌ای در آرامستان‌های رشت به نام «نام‌آوران» نامگذاری شود.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: محمد حسن عاقل‌منش پیش از ظهر امروز در دیدار با خانواده بهروز بارتش که در ایام شب‌های مبارک قدر بر اثر سانحه تصادف رانندگی دچار مرگ مغزی و اعضای بدن وی به چهار نفر بیمار نیازمند پیوند اهدا شد، ضمن ابراز همدردی با خانواده بارتش، هدف از این دیدار را آرزوی صبر برای خانواده ایثارگر، تجلیل از روحیه ایثار و اشاعه فرهنگ اهدای عضو پس از مرگ مغزی نامید.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه تصمیم این خانواده بسیار تصمیم بزرگ و خداپسندانه‌ بود، افزود: آنها به جای اینکه اعضای حیات‌بخش جسم بی‌جان فرزند این خانواده در زیر خاک بپوسد در کالبد فرد بیماری که هنوز زنده مانده، زندگی دوباره بخشیده است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با اعلام مرگ مغزی بهروز بارتش، چند نفر دیگر نیز دچار مرگ مغزی شدند اما تنها سه نفر از جوانان گیلانی بودند که در ماه مبارک رمضان توانستند شهادت‌گونه و ایثارگرانه به دیار باقی کوچ کنند و توسط این عزیزان 12 بیمار از رنج بیماری به ویژه دیالیز نجات یافتند.

عاقل‌منش درباره پیشنهاد خانواده بارتش مبنی بر اختصاص قطعه‌ای به نام «نام‌آوران»، گفت: می‌توان با بررسی بیشتر برای کسانی که اعضای بدن آنها پس از مرگ مغزی اهدا می‌شود قطعه‌ای را در آرامستان‌ها به نام «قطعه نام‌آوران» نامگذاری کرد.

وی با بیان اینکه بیماران کلیوی استان ماهانه 10 هزار و 500 بار در 13 مرکز درمانی گیلان دیالیز می‌شوند، خاطرنشان کرد: می‌توان به جای اینکه کلیه‌های افراد مرگ مغزی زیر خاک مدفون شود بیماران نیازمند را از رنج مداوم دیالیز نجات داد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads