کد خبر: 6317 - تاریخ: جمعه، 31 آگوست 2012 - 12:57

تفکیک جنسیتی در عربستان حلال؛ در ایران حرام!

چگونه می شود تفکیک جنسیتی در عربستانی که زنان از حقوق خود محرومند، حلال است؛ اما در ایران که زنان مانند مردان و در چارچوب اصول اسلامی حقوق خود را دارند، حرام است؟!

به گزارش خوبان به نقل از جام: ساخت شهری مجزا به عنوان محل تجاری مختص زنان، ایده‌ا‌ی از سوی دولت عربستان برای بهبود موقعیت شغلی زنان در این کشور است. منتقدان به این ایده به عنوان اقدامی دیگر برای گسترش بیشتر تفکیک جنسیتی می‌نگرند.

در استان «حفوف» در شرق عربستان سعودی قرار است نخستین شهر تجاری با بیش از پنج هزار موقعیت شغلی تنها برای زنان ساخته شود.

«اولریکه فرایتاگ»، کارشناس مسائل مربوط به عربستان سعودی، نگاهی انتقادآمیز به ساخت شهر تجاری برای زنان دارد و می‌گوید: «به نظر من این اقدامی است برای این که ابعاد تفکیک جنسیتی‌ای که در حال حاضر در مدارس، بانک‌ها و دانشگاه‌ها وجود دارد را بیشتر گسترش دهند.»

«اشتفانی دوتس»، کارشناس دیگری در زمینه مسائل مربوط به خاورمیانه می‌گوید: «بسیاری از زنان، خود خواهان تفکیک جنسیتی هستند. آن ها می‌گویند، در کنار مردان احساس راحتی نمی‌کنند و تنها حاضرند وارد محیط کاری ‌شوند که در آن فقط زنان کار می‌کنند.» او زنانی که در عربستان چنین طرز تفکر محافظه‌کارانه‌ای دارند را همچنان در اکثریت می‌بیند.
گفتنی است این سایت غربی ابتدا با ملایمت از تفکیک جنسیتی در عربستان انتقاد می کند؛ ولی در نهایت ازقول کارشناسی به تأیید آن می پردازد. این در حالی است که در عربستان زنان از حقوق اولیه خود محروم هستند و حتی اجازه رانندگی و کار کردن ندارند.

اما جالب این جاست که وقتی این بحث درباره ایران مطرح می شود با خبرسازی دروغ یا بزرگ نمایی، به جوسازی می پردازند و اسلام و حکومت را متهم به محدودسازی زنان می نمایند.

چگونه می شود تفکیک جنسیتی در عربستانی که زنان از حقوق خود محرومند، حلال است؛ اما در ایران که زنان مانند مردان و در چارچوب اصول اسلامی حقوق خود را دارند، حرام است؟! نگاه متفاوت این رسانه ها به دو کشور در موضوعی واحد از کجا ناشی می شود؟

این در حالی است که موضوع، در اسلام به وضوح روشن شده است. حقوق زنان و مردان مساوی است؛ البته نه مشابه. زن می تواند در جامعه حاضر شود و به فعالیت بپردازد؛ اما در چارچوب قوانین اسلامی و با رعایت دستورات دینی و قانونی، همان طور که برای مردان چارچوب ها و قوانینی وجود دارد که باید به آن ها عمل کنند. در عین حال از زنان و مردان خواسته شده است برای این که مرتکب گناه نشوند و برای حفظ نظام خانوادگی و اجتماعی در ارتباط ها با جنس مخالف دقت کنند.

اختلاط زن ومرد و برداشته شدن حریم ها، همان اتفاقی است که برخی در غرب ترویج کردند، که نتیجه آن گسست پیوندهای زناشویی و جامعه و مشکلات فراوان برای آن ها بوده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads