کد خبر: 5971 - تاریخ: دوشنبه، 27 آگوست 2012 - 11:15

کسب رتبه نخست جایگاه های CNG کشور توسط گیلان

مدیرکل پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان عنوان کرد: استان گیلان در احداث و راه‌اندازی جایگاه‌های CNG در سطح کشور رتبه نخست را داراست.

به گزارش خوبان به نقل از ایسنا، فردین چراجی در حاشیه افتتاح صد و یکمین جایگاه سوخت استان گیلان در شهر لوندویل از توابع شهرستان آستارا در گفت‌وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: در کسب این عنوان علاوه بر مدنظر قرار گرفتن معیارهایی چون، خدمات بهینه جایگاه‌ها به مردم و سرویس و تعمیر به موقع پیشگیرانه، تعداد جایگاه‌های موجود در سطح استان تاثیر به‌سزایی داشتند.

وی افزود: از زمان آغاز احداث جایگاه‌های CNG در کشور، شاهد رشد سریع و بهره‌برداری از تعداد قابل توجهی جایگاه در سطح استان گیلان بودیم.

چراجی در ادامه سخنان خود به فعالیت ۱۴۲ مجاری سوختی در استان گیلان اشاره و تصریح کرد: از این تعداد ۷۳ مجاری به عرضه بنزین و نفتگاز اختصاص دارد و از تعداد مابقی جایگاه‌ها ۲۸ جایگاه دومنظوره و ۴۱ جایگاه تک منظوره است.

چراجی ادامه داد: تا چند روز آینده صد و دومین جایگاه سوخت در شهر رودبار به بهره برداری خواهد رسید و تا پایان فصل تابستان ۵ جایگاه دیگر به این تعداد افزوده می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ جایگاه مجاری عرضه در حال احداث در سطح استان گیلان وجود دارد که از این تعداد ۹ باب آن توسط دولت و ۱۱ باب آن توسط بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

این مقام مسئول در بخشی از سخنان خود از میزان بالای مصرف سوخت در استان گیلان سخن گفت و عنوان کرد: مصرف بنزین در ایام ورود مسافران به ۵ میلیون لیتر در روز می‌رسد که آمار قابل توجهی می‌باشد.

وی افزود: در روزهای معمولی متوسط مصرف بنزین در این استان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر می‌باشد و این آمار در متوسط مصرف گاز CNG در جایگاه‌های تک منظوره ۶۴۳ هزار و ۳۸۷ مترمکعب و در جایگاه‌های دو منظوره ۱۸۶ هزار و ۳۲۲ متر مکعب است.

مدیر کل پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان در پایان سخنان خود، افتتاح جایگاه اختصاصی یاورپور در شهر لوندویل را به مردم این منطقه تبریک گفت و اذعان داشت: این جایگاه در مساحت دو هزار و ۴۰۰ متر مربع و با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی احداث شده است.

وی گفت: از این میزان ۳ میلیارد ریال با استفاده از تسهیلات بانکی می‌باشد.

به گزارش ایسنا، جایگاه اختصاصی یاورپور، با سه مخزن بنزین معمولی و یک مخزن بنزین سوپر و ۹ تلمبه دو نازله موقعیت اشتغال زایی برای ۱۵ نفر را ایجاد کرده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads