کد خبر: 5932 - تاریخ: دوشنبه، 27 آگوست 2012 - 07:37

اعتراف رسانه های آذری: آیت الله خامنه ای تنها حامی آذربایجان در جنگ قره باغ بود

باید یک واقعیت تاریخی را نیز در نظر گرفت و آن اینکه در دوران جنگ قره باغ این آیت الله سید علی خامنه ای بود که با اقدامات خود کمکهای فراوان به ارتش جمهوری آذربایجان نمود.

به گزارش خوبان به نقل از بولتن : با توجه به محبوبیت آیت اله خامنه ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان  و مناطق آذری زبان، دشمن تلاش می کند که به بهانه های مختلف، هر گونه بی نظمی در مناطق آذری زبان را به جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری نسبت دهد اما با توجه به محبوبیت ایشان نزد آذری زبانان، تاکنون توطئه های آنها خنثی شده است.

 

 

 

بسیاری از سایت های دولتی و اپوزسیون آذربایجان در تحلیل ادعای کذب روزنامه تلگراف چاپ لندن در مورد دستور رهبر معظم انقلاب نسبت به انجام عملیات هایی در کشورهای غربی و آذربایجان، ضمن انتقاد از مطالب کذب درج شده در این روزنامه، نوشتند: در دوران جنگ قره باغ این آیت الله سید علی خامنه ای بود که با اقدامات خود کمک های فراوان  به ارتش جمهوری آذربایجان نمود.

روزنامه تلگراف در شماره اول شهریور خود نوشته است “آیت الله خامنه ای رهبر دینی ایران به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستور داده بود تا در ایام برگزاری یوروویژن در باکو، عملیات  انجام دهند و هدف این اقدامات ایجاد واهمه در کشورهای غربی بوده است”.
تحلیلگر سایت مساوات در این مقاله ضمن برشمردن اتهامات روزنامه تلگراف علیه جمهوری اسلامی ایران می گوید: این اتهامات واهی سخن جدیدی نیست! تنها دو نکته در این خبر حائز اهمیت است؛ اول اینکه این روزنامه تنها به اطلاعاتی از آژانسهای خبری غربی اشاره کرده است و از کشور هایی که ایران را متهم به اقدامات تروریستی در آنها نموده منبعی معرفی نکرده است. دوم اینکه دستور انجام عملیات  از طرف عالیترین مقام دینی یک کشور، آنهم آیت الله سید علی خامنه ای که بخوبی شناخته شده است، غیر ممکن است. آیت الله خامنه ای اصالتا آذربایجانی و اهل خامنه از روستاهای نزدیک تبریز است.

 

 

 

این تحلیلگر در ادامه می نویسد: حتی یک تحلیل سطحی و ساده هم نشان می دهد که هدف منابع ناشناس غربی در این مقاله شخص آیت الله خامنه ای است. علی رغم تبلیغات سوء، آیت الله خامنه ای هنوز هم یک شخصیت بسیار پرنفوذ در میان آذری هاست. در میان آذری ها افراد فهمیده ای هستند که می دانند اگر آیت الله خامنه ای نباشد روابط ایران و آذربایجان به سردی خواهد گرایید.

وی در ادامه با اشاره به جنگ قره باغ اضافه می کند: علاوه بر اینها باید یک واقعیت تاریخی را نیز در نظر گرفت و آن اینکه در دوران جنگ قره باغ این آیت الله سید علی خامنه ای بود که با اقدامات خود کمکهای فراوان نظامی به ارتش جمهوری آذربایجان نمود.

 

 

به همین دلایل اتهام “دستور اقدامات تروریستی” در آذربایجان از طرف یک روحانی عالیقدر ایرانی که خود نیز آذریست یک اتهام نامعقول به نظر می رسد.

در پایان نویسنده می گوید: در هر حال نوشتن مقاله از طرف یک روزنامه مشهور انگلیسی علیه آیت الله خامنه ای حاوی سیگنال های مهمی است که باید جدی شمرده شود. به نظر می رسد از این پس هدف غرب دیگر احمدی نژاد نیست و آیت الله خامنه ای مورد هجوم تبلیغات غربی قرار گرفته است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads