کد خبر: 5468 - تاریخ: چهارشنبه، 15 آگوست 2012 - 20:53

رشد صعودی صادرات غیرنفتی در گیلان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از رشد صعودی صادرات غیرنفتی و نزولی واردات از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس ، علی منتظری بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال گیلان با اشاره به وجود 2 هزار و 500 واحد صنعتی در استان اظهار کرد: بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان در صنایع مذکور سرمایه‌گذاری شده است.

وی اشتغال مستقیم واحدهای صنعتی گیلان را 85 هزار نفر عنوان کرد و افزود: 95 معدن در گیلان فعال است.

منتظری سرمایه‌گذاری انجام شده در معادن گیلان را 300 میلیارد ریال خواند و تصریح کرد: تعداد یک‌هزار و 700 نفر در معادن استان فعالیت می‌کنند.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به فعالیت 76 هزار و 500 واحد صنفی در استان، خاطرنشان کرد: تعداد 229 هزار و 500 نفر در واحدهای صنفی مذکور مشغول به‌کار هستند.

وی به عملکرد طرح‌های زودبازده صنعتی در بانک‌های عامل گیلان اشاره کرد و گفت: تعداد یک‌هزار و 201  طرح به مبلغ 7 هزار و 762 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

منتظری با بیان اینکه بانک‌ها برای اجرای 887 طرح انعقاد قرارداد کردند، خاطرنشان کرد: 58.1 درصد طرح‌های معرفی شده انعقاد قرارداده شده ضمن اینکه 76 طرح در بانک‌های عامل مصوب شده است.

به گفته این مسئول، 40 درصد طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها به تعداد 238 طرح در سیستم بانکی بلاتکلیف است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از رشد صعودی صادرات و نزولی واردات از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد و ابراز کرد: روند مذکور نشان دهنده حرکت کشور و استان به طرف خودکفایی است.

وی وضعیت صادرات را نشان‌دهنده حرکت روبه رشد صنعت، معدن و تجارت در گیلان دانست و اذعان کرد: بالغ بر 133 میلیون و 613 هزار و 76 دلار ارزش صادرات غیر نفتی استان از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.

منتظری وزن صادرات غیرنفتی در 4 ماه سال جاری را 280 هزار و 979 تن ذکر کرد و یادآور شد: مبلغ 994 میلیون و 2 هزار و 278 میلیون دلار ارزش واردات ترخیص شده در مدت مذکور بوده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads