کد خبر: 5412 - تاریخ: سه‌شنبه، 14 آگوست 2012 - 22:41

در فصل برداشت برنج

درخواست استاندار گیلان برای واردات ۵۰ هزار تن برنج

استاندار گیلان نیز به منظور تنظیم بازار آتی ذخایر برنج کشور، درخواست واردات ۵۰ هزار تن برنج برای اتحادیه تعاونی‌های مرزنشینان گیلان کرده و این اقدام را ساده‌ترین تدبیر ویژه اقتصادی استان در وضعیت موجود تشخیص داده ‌است!

درحالی که دولت برای حمایت از تولید داخلی و عمل کردن به شعار امسال مبنی بر “تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی” از سوی تشکل‌های کشاورزی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کم‌کاری متهم شده است، در استان‌های شمالی کشور همچنان برنج خارجی توزیع می‌شود.
به گزارش خوبان در همین راستا، استاندار گیلان نیز به منظور تنظیم بازار آتی ذخایر برنج کشور، درخواست واردات ۵۰ هزار تن برنج برای اتحادیه تعاونی‌های مرزنشینان گیلان کرده و این اقدام را ساده‌ترین تدبیر ویژه اقتصادی استان در وضعیت موجود تشخیص داده ‌است!
همچنین این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که با دستور ویژه رئیس جمهور مبنی بر عدم توزیع برنج در زمان برداشت محصول به منظور حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و عدم اختلال در روند تولید و قیمت برنج منافات دارد.
در سالی که قرار است از تولید ملی حمایت شود، نباید زحمات کشاورزان که بخش اعظم بار تولید ملی را به دوش می‌کشند را نادیده گرفت و مسئولان متولی حداقل باید سیاست‌گذاری‌های خود را درخصوص واردات متناسب با دغدغه‌های تولیدکنندگان تدوین کنند؛ زیرا واردات بی‌رویه کم‌کم به کاهش تولید و بی‌انگیزه‌ شدن تولیدکنندگان می‌انجامد و در نهایت رونق بازار محصولات خارجی و بهبود وضعیت اقتصادی دیگر کشورها را به‌دنبال دارد.
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads