کد خبر: 5204 - تاریخ: جمعه، 3 آگوست 2012 - 11:45

مدیر کل بازرسی گیلان خبر داد؛

اختلاس 6 میلیارد ریالی یک شهردار گیلانی

مدیر کل بازرسی گیلان از کشف اختلاس 6 میلیارد و 500 میلیون ریالی یکی از شهرداران شهرستان‌های استان خبر داد. در پی گزارش واصله از طرف اداره کل اطلاعات گیلان مبنی بر وجود برخی تخلفات و سوءجریانات در شهرداری این شهر حسب دستور بازرس کل استان با تشکیل پرونده موردی و ارجاع به معاون بازرس کل […]

مدیر کل بازرسی گیلان از کشف اختلاس 6 میلیارد و 500 میلیون ریالی یکی از شهرداران شهرستان‌های استان خبر داد.

در پی گزارش واصله از طرف اداره کل اطلاعات گیلان مبنی بر وجود برخی تخلفات و سوءجریانات در شهرداری این شهر حسب دستور بازرس کل استان با تشکیل پرونده موردی و ارجاع به معاون بازرس کل استان، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های اولیه و تحقیقات انجام شده و همچنین اسناد و مدارک موجود ملاحظه شده که شهردار با همکاری برخی از عوامل خود بخشی از درآمدهای حاصل از فروش گاز جایگاه CNG را به جای واریز به حساب شهرداری به سه فقره از حساب‌های شخصی خود در بانک‌های شهرستان مذکور واریز و مورد سوءاستفاده شخصی قرار داده است که به لحاظ اهمیت موضوع گزارش برای کسب تکلیف از طرف بازرس کل استان به قائم مقام رئیس سازمان بازرسی کل کشور و به منظور جلوگیری از هرگونه سندسازی و اختفای اسناد و مدارک و بیم تبانی متهمان در امحای آثار جرم خواستار ارسال پرونده به مرجع قضایی شد که حسب موافقت و دستور قائم مقام رئیس سازمان بازرسی کل کشور گزارش اولیه برای سیر مراحل قضایی به دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب رشت مرکز استان ارسال و در شعبه اول بازپرسی تحت رسیدگی قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: در ادامه بررسی‌ها و پس از تحقیقات انجام شده از طرف بازپرس، شهردار شهر مورد نظر به اتهام اختلاس مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون ریال از درآمدهای جایگاه CNG متعلق به شهرداری در تاریخ 7 مرداد جاری و صدور قرار قانونی بازداشت موقت متهم بازداشت و زندانی شد.

به گفته وی، دو نفر از افراد مرتبط با وی به جرم معاونت در اختلاس نیز در تاریخ 8 مرداد جاری بازداشت شدند.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال دخالت برخی دیگر از افراد مرتبط و دخیل در اختلاس مذکور تحقیقات از ناحیه دادسرا با کمک اداره کل اطلاعات و اداره کل بازرسی استان کماکان ادامه دارد و گزارش‌های تکمیلی در مراحل بعدی و پس از قطعیت حکم صادره از طرف محاکم ذی‌صلاح کیفری برای تنویر افکار عمومی اطلاع‌رسانی می‌شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads