کد خبر: 5110 - تاریخ: شنبه، 28 جولای 2012 - 23:48

«بی.بی.سی» چهار سال از شمقدری جلوتر است!

در وب سایت «بی.بی.سی»آمده بود که: «… فیلم یاد شده در واقع مستندی از زندگی لاله صدیق به عنوان یک زن اتومبیل‌ران ایرانی است (همین موضوع فیلم «لاله» آقای اسی نیک‌نژاد). داریوش بازرگان در این فیلم به بررسی چالش‌ها و موانع زنان ایرانی برای شرکت در مسابقات پرداخت و همچنین مشکلات لاله صدیق برای کسب جواز مسابقه با مردان را مورد بررسی قرار داده و او را با آنجلینا جولی مقایسه کرده است!»

درگیری روزنامه کیهان و ارگان دولت بر سر پروژه سینمایی لاله همچنان ادامه دارد. کیهان در تازه‌ترین مطلب در این باره به قلم سعید مستغاثی از رد پای «بی.بی.سی» در این پروژه پرده برداشته و آورده است: «چنانچه نمایاندن منزلت زن ایرانی از طریق یک دختر رالی باز حاصل می‌شود و همه جستجو و سعی فیلمساز متحول شده جناب ریاست در این مسابقه رالی خلاصه می‌گردد که خیلی زود‌تر از ایشان حدود ۴ سال پیش تلویزیون «بی.بی.سی» به این مهم پی برده و خود آن بنگاه سخن پراکنی ضد ایرانی، بی‌کم و کاست تلاش کرد تا این گونه منزلت زن ایرانی را در جهان بسط دهد! به این ترتیب که در سال ۲۰۰۸ داریوش بازرگان از تهیه کنندگان برجسته تلویزیون «بی.بی.سی» فیلمی به نام Girl racer را برای برنامه this world کانال دو «بی.بی.سی» تولید کرد.

در وب سایت «بی.بی.سی»آمده بود که: «… فیلم یاد شده در واقع مستندی از زندگی لاله صدیق به عنوان یک زن اتومبیل‌ران ایرانی است (همین موضوع فیلم «لاله» آقای اسی نیک‌نژاد). داریوش بازرگان در این فیلم به بررسی چالش‌ها و موانع زنان ایرانی برای شرکت در مسابقات پرداخت و همچنین مشکلات لاله صدیق برای کسب جواز مسابقه با مردان را مورد بررسی قرار داده و او را با آنجلینا جولی مقایسه کرده است!» (نمی‌دانم آیا این داریوش بازرگان با فردی به نام علیرضا بازرگان که در اولین همایش «هالیوودیسم و سینما» در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر، در کنار اسی نیک‌نژاد نشسته بود، نسبتی دارد؟!).

آیا اصلا می‌دانید اساسا رالی اتومبیل‌رانی که مانند بیسبال و راگبی یک مسابقه اصالتا آمریکایی است، در دهه ۳۰ توسط نظامیان آمریکایی در ایران باب شد و ابتدا مسابقات آن در کوی کن، فرودگاه قلعه مرغی، پارکینگ نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌گردید؟!

پس مشاهده می‌کنید که ترک مورد نظر جناب ریاست سازمان سینمایی، سال‌ها پیش در ذهن غربی‌ها و امثال «بی‌.بی‌.سی» ایجاد شده و دیگر نیاز به زحمت مجدد نیست!».

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads