کد خبر: 4790 - تاریخ: دوشنبه، 16 جولای 2012 - 22:25

صف مرغ هر روز طولانی‌‌تر از دیروز!

در حالی که مسئولان کشور و استان وعده ارزانی و تک نرخی شدن مرغ به ویژه در آستانه ماه رمضان را داده بودند، اکنون در چند قدمی این ماه مرغ همچنان دونرخه است و صفوف طولانی برای تهیه مرغ دولتی هر روز طولانی‌تر می‌شود.

در حالی که مسئولان کشور و استان وعده ارزانی و تک نرخی شدن مرغ به ویژه در آستانه ماه رمضان را داده بودند، اکنون در چند قدمی این ماه مرغ همچنان دونرخه است و صفوف طولانی برای تهیه مرغ دولتی هر روز طولانی‌تر می‌شود.

به گزارش مهر، مرغ که بعد از گرانی گوشت قرمز، تقریبا تنها گزینه پروتئینی سفره های مردم با سطح درآمدی متوسط بود، از چندی پیش گران شد و این گزینه نیز به جمع ده ها خوراکی گرانقیمت و خارج شده از سبد خرید خانوارها پیوست.

مرغ به ناگاه از کیلویی 3200 تا 3800 به کیلویی پنج هزار، شش هزار و 500 و در رکوردی بی سابقه در استان یزد به کیلویی هشت هزار تومان رسید.پس از پیگیری های مکرر خبرنگاران در استانهای مختلف، مسئولان اعلام کردند که مرغ ارزان شد در حالی که قیمت آن از هشت هزار تومان به 6800 تومان رسید و این رقم یعنی دو برابر نرخ سال گذشته و ارزانی مرغ به این شکل برای مردم تعریف شد.

پس از آن مرغ دو نرخه شد و توزیع مرغ دولتی در برخی فروشگاه های استان یزد با نرخ مصوب 4700 تومان آغاز شد و یک بار دیگر صفهای طولانی مردم در مقابل فروشگاه ها تشکیل شد.

گلایه های مردم

در این صفهای طولانی گلایه های مردم و دلخوری آنها از این گرانی ها به وفور به گوش می رسد.

یکی از شهروندان یزدی که خود را راننده بازنشسته معرفی می کند گفت: قیمت مرغ ناگهان از کیلویی 3600 به 8 هزار تومان رسید و وقتی قول ارزانی آن را دادند، در نهایت به 6800 با نرخ آزاد و 4700 با نرخ دولتی رسید.

وی افزود: با این اقدامات به نظر می رسد، برخی مسئولان به اصطلاح «به مرگ می گیرند که به تب راضی شویم».

وی تاکید کرد: این نحوه برخورد با مردم صبوری که هرگز اعتراضی از آنها صورت نگرفته، صحیح نیست و شایسته نیست برای هر چیزی مردم را به صفهای این چنینی کشید.

خانم تقریبا سالمندی نیز که در صف توزیع مرغ دولتی بود، گفت: از صبح زود در صف تهیه مرغ هستم و در هوای گرم یزد برای مراجعه به مراکز توزیع مرغ دولتی کلی دچار مشکل می شوم.

یکی از عرضه کنندگان مرغ هم گفت: گاهی روزها تقاضای مردم بسیار بیشتر از مرغی است که در اختیار ما قرار می گیرد و برخی روزها نیز صفها خلوت است.

 وی گفت: مرغ های دولتی معمولا از ساعت هشت تا 10 صبح بین فروشگاه های تعیین شده برای عرضه مرغ دولتی در یزد توزیع می شود اما گاهی صفها از هفت صبح تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد مردم با دست خالی بر می گردند و با وجود اینکه به هر نفر تنها دو مرغ به عنوان سهمیه فروخته می شود، گاهی مرغ به نیمی از صف نمی رسد.

حرفهای تکراری مسئولان/ مرغ ارزان می شود

مردم گلایه های خود را دارند و به هر طریقی هست فشارها را تحمل می کنند و به قول معروف صورت خود را با سیلی سرخ می کنند اما مسئولان همچنان حرفهای خود را تکرار می کنند و از بهتر شدن وضعیت توزیع و قیمت مرغ خبر می دهند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads