کد خبر: 238958 - تاریخ: دوشنبه، 3 ژوئن 2024 - 17:37

متلاشی شدن یک باند حرفه‌ای جاعل در گیلان/ ۵ نفر دستگیر شدند

حفاظت اطلاعات و قوه قضاییه و قاضی اجرای احکام کیفری شهرستان لنگرود با هوشمندی، اعضای یک باند که در زمینه مختومه کردن پرونده‌ها و جعل نامه فعالیت داشتند را شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش خوبان خبر؛ مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حفاظت، اطلاعات و قاضی اجرای احکام کیفری شهرستان لنگرود در بررسی پرونده‌های اجرای احکام کیفری به موضوع مهمی در خصوص چند پرونده برخورد کردند و متوجه شدند که در این پرونده‌ها نامه رفع بازداشت اسناد بازداشت شده بابت قرار وثیقه صادر شده و یا اینکه در مورد دیگری، پرونده بدون اجرای دادنامه مختومه شده است. 
 به گفته مرکز رسانه قوه قضاییه؛ فعالیت اصلی این گروه به این گونه بود که با همکاری و همدستی چند نفر از کارکنان اداری دادگستری و با توسل به اقدامات مجرمانه و جعل نامه‌های مکانیزه، اقدام به مختومه کردن چند پرونده اجرای احکام کیفری و رفع بازداشت از وثایق می‌کردند؛ که به دنبال بروز چند مورد مشابه، موضوع به سرعت مورد بررسی حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و دادگستری استان گیلان قرار گرفت و ۲ نفر از محکومانی که پرونده‌هایشان بدون اجرای حکم مختومه شده بود جلب می‌شوند. با آغاز تحقیقات از محکومان جلب شده، محکومین دو نفر از عاملین اصلی تشکیل شبکه رشا و ارتشا را معرفی و این افراد با اقدام سریع دادگستری کل گیلان بازداشت می‌شوند.

بنا بر اعلام رسانه قوه قضاییه؛ با دستگیری متهمان و مطابق اظهارات آنها پای ۳ نفر از کارکنان اداری دادگستری نیز به پرونده باز شده و این افراد هم پس از بازداشت و انجام تحقیقات به ارتکاب بزه مذکور اقرار کردند وهمه متهمان بازداشت شده با صدور قرار تأمین کیفری به زندان فرستاده شدند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads