کد خبر: 228800 - تاریخ: چهارشنبه، 15 مارس 2023 - 19:04

تمامی ظرفیت ها برای ارائه خدمات در شان به مسافران نوروزی گیلان فراهم شود

استاندار گیلان با اشاره به سفر ۸۵ میلیون مسافر از ابتدای سال جاری تا کنون به استان که منجر به اقامت ۷۷ میلیون نفر در گیلان شده است، تاکید کرد که تمامی ظرفیت ها برای ارائه خدمات در شان به مسافران نوروزی گیلان فراهم شود.

به گزارش خوبان خبر ؛ اسدالله عباسی عصر امروز (چهارشنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱) در جلسه مشترک فرماندارن، بخشداران و شهرداران گیلان، با تاکید بر لزوم توجه به توسعه زیرساخت‌های رفاهی و گردشگری در استان گیلان برای استقبال از مسافران نوروزی، اظهار کرد: استان گیلان یکی از گردشگر پذیرترین استان های کشور است که باید آستانه سال نو زیرساخت‌ها و المان‌های شهری توسعه یافته و در معرفی پیشینه تاریخی شهرها و محصولات کشاورزی و صنایع دستی توجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سازمان همیاری‌ها نقش مهمی در توسعه استان گیلان و شهرستان‌ها دارد که در یک سال گذشته اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

استاندار گیلان با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار استفاده از نظر مشورتی شهرداران از سازمان همیاری‌ها گفت: شهرداران از ظرفیت ماشین آلاتی، لجستکیکی و مشورتی سازمان همیاری‌ها و شهرداری ها بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: قطع یقین تعامل و ارتباط میان شهرداران و سازمان همیاری‌ها منجر به توسعه استان گیلان می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه  برخی از شهرهای گیلان با کمبود امکانات لجستیکی و آتش نشانی مواجه هستند، اضافه کرد :  شهرهایی که در حوزه امکانات آتش نشانی به ویژه نردبان آتش نشانی با مشکل مواجه اند باید با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی  این امکانات در مناطق مختلف گیلان فراهم شود و مجوز ساخت ساختمان با طبقات بالا باید منوط به داشتن امکانات بروز آتش نشانی باشد.

دکتر عباسی تاکید کرد: باید تمامی امکانات آتش نشانی و لجستیکی در شهرستان‌های گیلان فراهم شود و در غیر اینصورت از صدور پروانه ساخت ساختمان‌های چندین طبقه در شهرهایی که با مشکل لجستیکی در حوزه آتش نشانی مواجه هستند جلوگیری شود.

*شهرداران رکن اصلی خدمات رسانی به مردم هستند

وی با قدردانی از زحمات شهرداران آنان را در خط مقدم ارائه خدمات به مردم دانست و گفت: مردم به مسئولان اعتماد کرده اند، شهرداران رکن اصلی خدمات رسانی به آحاد جامعه اند و در کنار فرمانداران و بخشداران به عنوان عضو موثر توسعه شهرها باید پای کار مردم باشند.

استاندار گیلان یکی از وظایف مهم شهرداران را ساماندهی پسماند و تفکیک زباله از مبدا برشمرد و افزود: ما به مردم وعده داده ایم که در حوزه پسماند بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم و باید کار خود را به درستی انجام دهیم و به مردم پاسخگو باشیم.

به گفته دکتر عباسی در یکسال گذشته و در گیلان اقدامات خوبی در حوزه پسماند به ویژه پسماند سراوان انجام شده است که در تاریخ گیلان بی سابقه بوده است.

 عباسی  با بیان اینکه  همگان در سالیان گذشته بر وجود چالش پسماند در استان گیلان اذعان داشتند ولی عملا کاری انجام نشده بود، گفت: در چند سال گذشته هیچ اقدامی در راستای رفع معضل پسماند نشده است و حتی طرحی مشخصی هم وجود نداشته است .

وی خاطر نشان کرد: به عنوان یک گیلانی بر خود‌ وظیفه دانستم در جایگاه خادم مردم و نماینده دولت در استان این ابر چالش را به محضر رئیس محترم جمهوری مطرح و بر رفع مشکلات و معظلات ناشی از آن با همکاری مردم و مسئولان کشوری و استان اهتمام جدی ورزم.

استاندار گیلان در ادامه با بیان این در ۷۰۰ روستای استان زباله تفکیک می شود، افزود: برخی از شهرهای گیلان همچون اسالم، انزلی و کیاشهر و … در ساماندهی پسماند و تفیکیک از مبدا به خوبی عمل کردند و در ۷۰۰ روستای گیلان تفکیک زباله از منزل انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: اعتبارات حوزه پسماند و نیز تخصیص های ویژه توسعه شهری، نخست به شهرهایی تعلق می‌گیرد که مدیریت شهری آن، در حوزه ساماندهی پسماند برای ارائه خدمات مطلوب به مردم، موفق باشند.

عباسی با تاکید بر برپایی نمایشگاه‌های دائمی و موقت صنایع دستی و محصولات کشاورزی و دامی در تمامی نقاط استان گیلان در آستانه سال نو، تصریح کرد: به کار آفرینان حوزه کشاورزی، صنایع دستی و محصولات صنایع تبدیلی تسهیلات اعطا می‌شود تا از این طریق بتوانند با برپایی نمایشگاه دائمی به ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان گیلان کمک کنند.

وی توجه به سواحل را یکی از وظایف شهرداران و فرمانداران دانست و گفت: افراد بسیاری خواستار سرمایه گذاری در حوزه ساحل هستند از این رو شهرداران و فرمانداران باید به این مسئله توجه کرده و به ایجاد شرایط رفاهی مناسب در کنار اهمیت به مباحث فرهنگی و اجتماعی، کمک کنند.

در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سرپرست سازمان همیاری و شهرداری های گیلان و همچنین تعدادی از فرمانداران که به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، شهرداران و دیگر اعضا به بیان گزارش از عملکرد حوزه کاری خود پرداختند.

 

انتهای پیام/۸۵۲۲

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads