کد خبر: 228246 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 فوریه 2023 - 17:11

رونمایی از ۴۴ عنوان کتاب دفاع مقدس در گیلان | دفاع مقدس به فرهنگ و هنر و ادب ایران ارتقا بخشید

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه این اداره کل تاکنون ۱۸۰ جلد کتاب دفاع مقدس در حوزه تاریخ شفاهی و زندگی نامه و شعر و داستان و خاطره و… منتشر کرده است، گفت: امروز از ۴۴ عنوان دیگر در رشت رونمایی شد.

به گزارش خوبان خبر ، رونمایی از ۴۴ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس امروز پنجشنبه برگزار شد.

اسماعیل محمدپور مدیر هنری و ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در ابتدای این جلسه با بیان اینکه این کتاب ها تولیدات ۱۴۰۱ است، گفت: این کتاب ها دارای ویژگی های مختلفی است که شامل تنوع در موضوعات مختلف دفاع مقدس، ده عنوان نمایشنامه دفاع مقدس از شهدا و رزمندگان استان، تدوین تاریخ شفاهی و نیز ترجمه آثار به زبان های عربی و انگلیسی توسط مترجمان گیلانی است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از ویژگی های این کتاب ها  تنوع طیف سنی نویسندگان است که از سن  نوجوانان تا میانسال و پیشکسوت در میان انها قرار دارند و علاوه بر آن دارای ظاهری متفاوت و آراستگی هستند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گیلان نیز در این مراسم گفت: یکی از دستاورد های دفاع مقدس در حوزه و فرهنگ و ادب است که سبب ارتقا بخشیدن این حوزه شده است.

سرهنگ حسن حبیبی با تاکید بر اینکه زوایای مختلف دفاع مقدس را می توانیم به زبان هنر بیان کنیم، افزود: بسیج مردم و تاب آوری مردم در عرصه های مختلف را باید به نگارش و تصویر بکشیم.

وی ادامه داد: کتاب و نگارش دفاع مقدس یک جهاد تببین است.

استاندار گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه در ۲۲ بهمن امسال شکوه و عزمت انقلاب را به نمایش گذاشته بودند گفت: همه محاسبات معاندین و دشمنان بهم خورد و مردم با حضور خود پیام روشنی را به جهان دادند.

عباسی با اشاره به اینکه تمام اقدامات خوب و درست در کشور مشمول عنایت شهدا هستند، گفت: شهدا ناظر اعمال ما هستند زیرا جایگاه رفیعی شهدای انقلاب و دفاع مقدس دارند.

وی افزود: سخنان رهبری حساب شده و دقیق و پر جذبه است و داشتن چنین رهبری عنایت خداوند است.

استاندار گیلان گفت: هر کاری که مسئولان انجام میدهند برای خدمت به مردم است، زیرا مردم ولی نعمت ما هستند.

عباسی با تاکید براینکه دهه هشتادی و نودی ها پای این انقلاب و نظام هستند، یادآور شد: در برنامه اعتکاف شاهد حضور نوجوانان و جوانان بودیم و این نشان دهنده اعتقادات درست در جامعه است.

وی گفت: بر خود مکلف میدانم حتی برای یک کتاب نگارش شده از  شهدا در مراسم شرکت میکردند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads