کد خبر: 227077 - تاریخ: سه‌شنبه، 22 نوامبر 2022 - 08:06

مدیرکل صمت گیلان خبر داد:

اولین کارخانه تولید آهن اسفنجی شمال کشور در رشت افتتاح می‌شود

تیمور پورحیدری در جلسه رصد پایش طرح‌های نیمه تمام اظهار داشت: تولید آهن اسفنجی که تکمیل کننده زنجیره تولید انواع آهن می‌باشد با ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار تن به زودی افتتاح خواهد شد.

به گزارش خوبان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: اولین تولید کننده بخش خصوصی آهن اسفنجی به زودی کار خود را در رشت آغاز خواهد کرد.

تیمور پورحیدری در جلسه رصد پایش طرح‌های نیمه تمام اظهار داشت: تولید آهن اسفنجی که تکمیل کننده زنجیره تولید انواع آهن می‌باشد با ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار تن به زودی افتتاح خواهد شد.

 
مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه ظرفیت تولید آهن و فولاد گیلان رو به افزایش است تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه فولاد با توجه به امکان‌سنجی در گیلان صورت گرفته است و میزان سرمایه‌گذاری لازم برای راه اندازی این خط تولید بزرگ ۴ هزار میلیارد ریال می‌باشد.

وی با تاکید بر ضرورت اشتغال آفرینی و حمایت از سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد: میزان اشتغال‌زایی مستقیم این شرکت صنعتی که با استفاده از مواد اولیه کنسانتره و سیستم یکپارچه شارژ مستقیم انجام می‌شود به تعداد ۱۲۰ نفر خواهد بود.

پورحیدری طراحی خط تولید این کارخانه بزرگ توسط متخصصین داخلی را ارزشمند توصیف کرد و اضافه کرد: ساخت مخازن، غبارگیرها، نصب کوره دوار، جرثقیل، نوارهای نقاله و بسیاری از ماشین آلات به همت مهندسی داخلی انجام شده که می‌تواند گام مهمی در راستای خودکفایی و خود اتکایی باشد.

انتهای پیام/۴
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads