کد خبر: 11254 - تاریخ: دوشنبه، 5 نوامبر 2012 - 16:41

کوچک‌زاده: در چنین مجلسی نمی‌مانیم/ لاریجانی: حقوق می‌گیرید باید بمانید/ اسامی‌ افرادی که صحن را ترک کردند

کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی تذکری آئین نامه‌ای اظهار داشت: انسان عاقل لازم نیست هر چیزی را مانند بچه به او دستور دهند تا بفهمد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌در جلسه علنی دیروز یکشنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌طی تذکری آئین نامه‌ای اظهار داشت: انسان عاقل لازم نیست هر چیزی را مانند بچه به او دستور دهند تا بفهمد.

وی افزود: ما و بسیاری از نمایندگان از سخنان اخیر رهبری این گونه متوجه می‌شویم که ایشان تمایلی به طرح سؤال از رئیس جمهور ندارند و اگر اختیار با مقام معظم رهبری بود، تصمیم می‌گرفتند که سؤال مطرح نشود ما این طور متوجه می‌شویم.

کوچک زاده ادامه داد: بنده و همفکرانم در مجلسی نمی‌مانیم که بر خلاف نظر رهبری است؛ ما نمی‌مانیم، فراکسیون اصولگرایان مجلس هم اطلاعیه داد و طرح سؤال از رئیس جمهور را خلاف مصالح کشور عنوان کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به تذکر کوچک زاده گفت: شما باید طبق آئین نامه داخلی صحبت کنید، نظر شما محترم است اما نمی‌توانید بگویید رهبری این موضوع را گفتند، مطابق آئین نامه حرف بزنید، مگر اینکه دستوری از جانب رهبری آمده باشد.

وی افزود: شما حقوق می‌گیرید و موظفید در مجلس حضور داشته باشید و اگر کسی بدون اجازه از مجلس خارج شود کار خلافی انجام داده است. اگر فراکسیون اصولگرایان به نام اصولگرایی تصمیم گرفته آبستراکسیون کند چه فراکسیونی است.

رئیس مجلس گفت: دستوری از جانب رهبری به ما نرسیده است. و اگر کسی بگوید دستوری از جانب رهبری آمده خلاف گفت برداشت شما محترم است و مطابق ضوابط کسی حق ندارد مجلس را ترک کند. اگر حرفی دارید آن را مطرح کنید. اساس اصولگرایی بر قانون است.

تعداد زیادی از اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس، پس از اعلام وصول طرح سؤال از رئیس جمهور مقابل درب خروجی پارلمان تجمع کردند و به گفت و گو با یکدیگر پرداختند و پس از دقایقی مجددا به صحن علنی باز گشته و در صندلی‌هایشان مستقر شدند.

حسین‌علی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر با بیان اینکه در ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه امروز در اعتراض به اعلام وصول طرح سؤال از رئیس جمهور صحن مجلس را ترک کردند گفت: زهره طبیب‌زاده، فاطمه آلیا، مهدی کوچک‌زاده، ابوالقاسم جراره، شهروز افخمی، حسین‌علی حاجی دلیگانی، آقاجری، سید محمود نبویان، قاسم جعفری، سید علی طاهری، بیراوند، عزیز اکبریان، روح‌الله عباسپور، محمد سلیمانی، آشتیانی عراقی، روح‌الله حسینیان، مرتضی آقاتهرانی و سید شکرخدا موسوی در اعتراض به اعلام وصول طرح سؤال از رئیس جمهور بر اساس تصمیم فراکسیون اصولگرایان صحن مجلس را ترک کردند.

وی افزود: این نمایندگان این اقدام را مصداق سخنان مقام معظم رهبری در مورد ایجاد اختلاف و تشتت و کشاندن آن به جامعه می‌دانند.

وی افزود: هیأت رئیسه مجلس در ارتباط با این موضوع شفاف عمل نکرد و در حالی که تعداد امضاهای طرح از حد نصاب خارج شده بود ۵ امضاء که در اختیار یکی از نمایندگان بود را به طرح اضافه و طرح را قرائت کرد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه حد نصاب طرح سؤال از رئیس جمهور ۷۳ امضاء است اظهار داشت: علی مطهری نماینده مردم تهران امضای ۵ نفر از نمایندگان را در اختیار داشت که در صورت از حد نصاب افتادن امضاهای طرح سؤال از رئیس جمهور ۵ امضا را به طرح مذکور اضافه کند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads