کد خبر: 83553 - تاریخ: شنبه، 4 جولای 2015 - 12:56

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام:

حضرت علی (ع) الگوی تمام بشریت/ هر گونه قراردادی که موجب سلطه بیگانه بر جامعه اسلامی شود باطل و حرام است

به گفته امام جمعه خمام، پذيرش قراردادهايي که سلطه بيگانگان را بر جامعه اسلامي فراهم کند و امنيت ملي را به مخاطره بيندازد، بر اساس آيات قرآن، باطل و حرام است.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام حضرت امیرالمومنین (ع) را رکورد دار عبوديت پروردگار نامید و افزود: در قيامت اعمال و عبادت ساير بندگان را در مقايسه با اعمال حضرت علی مي سنجند تا معلوم شود که چقدر به حد استاندارد نزديک است.

 

وی با بیان این که حضرت علي(ع)، الگوي تمام بشريت است گفت: اگر علم و فصاحت و بلاغت است، اگر شجاعت و جوانمردي است، اگر قضاوت و عدالت است، اگر جود و سخاوت است و اگر زهد و عبادت است، معيار همه اين ها اميرالمؤمنين(ع) است که مادر گيتي از زادن ثاني مثل او عقيم است.

 

امام جمعه خمام در ادامه با اشاره به حادثه 12 تیر ماه و سالروز ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا در سال 67، گفت: آمریکا با این کار لکه ننگي بر تظاهر به دفاع از حقوق بشر خود نشاند. وقيحانه‌ تر اينکه به ناخداي جاني اين ناو هم مدال شجاعت داد و ننگي ديگر بر پرونده پر از جنايتش افزود. لذا ما نبايد اجازه دهيم که اينگونه جنايات آنها از خاطرة جهانيان و ملّت ايران محو شود.

 

به گفته حجت الاسلام عاشوری، پذيرش قراردادهايي که سلطه بيگانگان را بر جامعه اسلامي فراهم کند و امنيت ملي را به مخاطره بيندازد، بر اساس آيات قرآن، باطل و حرام است.

 

وی تصریح کرد: خداوند حکم مي‌کند که هيچ‌ کس از افراد و يا رهبران جامعه اسلامي حق ندارد تا قرارداد و پيماني را امضاء کند که موجب سلطه دشمنان بر فرد يا جامعه اسلامي شود. نگاه به داخل نه يك توصيه ارشادى صرف از ناحيه مقام معظم رهبرى، بلكه يك اصل استراتژي دقيق و كارشناسانه است.

 

خطیب نماز جمعه خمام در ادامه به راهپیمایی روز قدس امسال اشاره نمود و گفت: راهپيمايي روز قدس امسال در حالي برگزار مي ‏شود كه ملت بحرين همچنان در مصاف با آل خليفه بوده و در فلسطين، گفتمان سازش با رژيم صهيونيستي شكست خورده است؛ و مردم يمن در حال تسلط بر سرنوشت خود هستند. در چنين فضايي آرمان آزادسازي قدس طرفداران زيادي به خود جذب كرده است.

 

وی اضافه کرد: امسال فضاي جهان اسلام جهت تأكيد دوباره بر آزادسازي قدس در قالب راهپيمايي اين روز آماده است؛ و مي‏ رود تا اصلي‏ ترين دغدغه امام در آخرين روزهاي پاياني عمرش كه همانا آزادسازي قدس بوده است تحقق يابد.

 

حجت الاسلام عاشوری شب هاي قدر را فرصت بسيار مغتنمي براي انجام وظيفه بندگي دانست و افزود: حال که خداوند فرصت عذرخواهي و طلب مغفرت و وعده آمرزش به ما داده است بايد نهايت استفاده را از آن بکنيم قبل از اينکه به ما بگويند که حق عذرخواهي نداريد!

 

انتهای پیام/89


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads